Η νέα δημιουργία της Honda ξεχωρίζει για τις καμπυλωτές απολήξεις του αμαξώματος εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τους στιβαρούς θόλους που φιλοξενούν τους τροχούς
Το ήδη πολύ αγαπητό μοντέλο της κατηγορίας C-SUV, Honda CR-V, που πρώτη φορά κύλησε στους δρόμους του κόσμου το 1995, πρόσφατα ανανεώθηκε.
Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης
Ο λόγος για την 5η γενιά του πολυχρηστικού αυτοκινήτου που κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του, αυτή των μικρομεσαίων SUV (σημείωσε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 14% σε σχέση με το 2017). Πιο αναλυτικά, στην ελληνική αγορά (στην Ελλάδα της κρίσης), τα B-SUV κατέχουν μερίδιο 9,205 της αγοράς, με τη Honda να καταγράφει αύξηση 20% σε σχέση με το 2017.
Το παραπάνω περιβάλλον είναι αυτό που θα «αντιμετωπίσει» το νέο Honda, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε διαδρομές της ορεινής Αρκαδίας, στα πλαίσια της παρουσίασης που έκανε η ελληνική αντιπροσωπεία (Αφοί Σαρακάκη).
Το νέο CR-V βασίζεται στην τελευταία σχεδίαση πλαισίου της Honda, που είναι η πιο προηγμένη που έχει εξελιχθεί ποτέ για CR-V και εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με υψηλή οδηγική άνεση. Η ελαφριά και άκαμπτη δομή περιλαμβάνει χαμηλό κέντρο βάρους, με προηγμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, νέες τεχνολογίες ελέγχου, και νέο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού. Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της μάρκας (Real Time AWD with Intelligent Control System) σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρίζει στο CR-V γνήσιες ικανότητες παντός εδάφους.
Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση των κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση, που διαθέτει και το τελευταίο Civic) είναι ειδικά ρυθμισμένο για το CR-V και τις Ευρωπαϊκές αγορές. Το σύστημα δύο πινιόν προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), με άμεση απόκριση που βελτιώνει τη γραμμικότητα, την ομαλή λειτουργία και την ακρίβεια.
Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 χλστ (36% μεγαλύτερη από του προηγούμενου CR-V) και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Οι ελιγμοί με χαμηλή ταχύτητα έχουν βελτιωθεί, με μία 26% μείωση στις στροφές από τέρμα σε τέρμα, στις 2,3 στροφές.
Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ μία νέα, πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με το προηγούμενο CR-V.
Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικότητα των οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V, με δίσκους 296 χλστ μπροστά και 300 χλστ πίσω ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα.
Με μήκος 4.250 εκατ. και απόσταση από το έδαφος από 160 χλστ. το ανανεωμένο CR-V μας φιλοδωρεί με ένα σύνολο δυναμικών χαρακτηριστικών, έτσι ώστε να συνιστά και ενδιαφέρουσα επιλογή πολυχρηστικού αυτοκινήτου.
Του λόγου το αληθές πρώτα επιβεβαιώνει η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, το οποίο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και από το οποίο ήδη κάποια αντίτυπα διατίθενται στην ελληνική αγορά, εν όψει της μαζικότερης διάθεσης αρχές του 2019.
Μακρύτερο και φαρδύτερο, η νέα δημιουργία της Honda, με αυξημένο κατά 32 χλστ. μεταξόνιο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ξεχωρίζει για τις καμπυλωτές απολήξεις του αμαξώματος εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τους στιβαρούς θόλους που φιλοξενούν τους τροχούς. Η ταυτότητα που έτσι το αυτοκίνητο αποκτά συνδυάζεται με την επιθυμία να «το βάλεις στο χέρι». Σε έλκει και σε ελκύει, είναι εκεί για σένα. Έτσι τουλάχιστον νιώσαμε όταν το είδαμε εμείς.
Αλλά η περί μεγεθών συζήτηση παραπέμπει και σε επιλογές υπέρ της ευρυχωρίας, της καμπίνας επιβατών και του χώρου αποσκευών (το πάτωμα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, οπότε ο χώρος γίνεται πιο βαθύς, ή η επιφάνεια επίπεδη, ώστε να ταξιδέψουν μαζί σας 561 λίτρα. αποσκευών ή 1756 λ., αν φορτώσετε μέχρι την κορυφή). Έξυπνα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο CR-V πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο τριών διατάξεων στην κεντρική κονσόλα, και βύθιση (με μία κίνηση) των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση. Στη συνέχεια, χάρη και στη μετακίνηση της μπροστινής κολόνας και της κλίσης του καπώ, έχει βελτιωθεί σημαντικά η ορατότητα του οδηγού σε σχέση με τον προκάτοχο.
Στο εσωτερικό η παραμονή είναι απολαυστική, χάρη στην ποιότητα των υλικών, σε μικρές λεπτομέρειες (όπως τα ηχεία στο πάνω μέρος των θυρών), την τοποθέτηση των χειριστηρίων, αλλά και την εγκατάσταση στον κλιματισμό συμπιεστή μεταβλητότητας της χωρητικότητας, ώστε η θερμοκρασία να είναι πάντοτε η επιθυμητή και σταθερή. Επιπλέον διατίθεται το σύστημα ενεργής γρίλιας στη μάσκα, που κλείνει, αναλόγως του αέρα και της ταχύτητας, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης εξοπλισμό, ακόμη και στη βασική έκδοση, με ποικίλες ευκολίες για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες.
Ο υποψήφιος αγοραστής έχει στη διάθεσή του δύο κινητήρες βενζίνης VTEC 1.5 λ., απόδοσης 173 και 193 ίππων, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού εισαγωγής και εξαγωγής σε συνδυασμό με δύο κιβώτια ταχυτήτων, αυτόματο 7 σχέσεων και συμβατικό 6 σχέσεων, ενώ τρεις εκδόσεις (σε επίπεδο εξοπλισμού και συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου), με 5 ή 7 θέσεις, προορίζονται να ικανοποιήσουν τις πλέον διαφορετικές επιθυμίες και προσδοκίες. Η αυξημένη ιπποδύναμη συγκριτικά με το προηγούμενο βενζινοκίνητο CR-V μεταφράζεται σε αυξημένες επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ ολοκληρώνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 211 χλμ/ώρα.
Το αυτοκίνητο έχει συλληφθεί, σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως κατεξοχήν οδηγοκεντρικό όχημα, αφού οι Ιάπωνες άκουσαν προσεκτικά τις παρατηρήσεις όλων όσοι είχαν οδηγήσει το προηγούμενο μοντέλο και ύστερα από εκτεταμένες δοκιμές και σε πίστα. Λόγου χάριν, οι αναρτήσεις επικρίθηκαν ως σκληρές, δεδομένης και της εμπειρίας της εταιρείας σε δημιουργήματα σπορ προδιαγραφών. Κανένα πρόβλημα, καθώς πλέον, το CR-V 5ης γενιάς, κινείται απροβλημάτιστα εντός και εκτός δρόμου, ειδικά αν πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση. Η off-road ικανότητα του νέου CR-V βελτιώνεται ακόμα και από τη σχεδίαση της βασικής πλατφόρμας, καθώς προφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αυτό να επηρεάζει το κέντρο βάρους.
Η απόσταση κάτω από το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί στα 191 χλστ για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 201 χλστ για τα AWD μοντέλα.
Η τεχνολογία ‘Real Time AWD with Intelligent Control System, είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Αυτή υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από στάση.
Η κίνηση του CR-V γίνεται επίσης με αυξημένη ασφάλεια, αφού μια σειρά ηλεκτρονικά καλούδια, προφυλάσσουν ή και διορθώνουν τα λάθη του οδηγού, όπως το σύστημα πέδησης μετριασμού σύγκρουσης, ή το σύστημα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής παρέκκλισης, αλλά και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Συμπαραστάτης του οδηγού βεβαίως, ο κινητήρας με την ομαλή απόδοση της ροπής, χάριν απόλαυσης (ενδεχομένως και παιδιάς), σε συνδυασμό με την κλιμάκωση των σχέσεων, που αξιοποιούν στο έπακρο τα στοιχεία απόδοσής του. Η κατανάλωση στην διάρκεια της δοκιμής μας μας ήταν κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., σίγουρα όχι χαμηλή, αλλά όχι και υπερβολική για όχημα 1.600 κιλών με δυνατό κινητήρα, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.
Συμπερασματικά, θα πούμε ότι, το αυτοκίνητο αυτό έχει παραχθεί για να οδηγείται και δεν είναι απλώς ένα όχημα μετακίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue και Premium Crystal Red, και ιριδίζουσες Platinum White, Crystal Black και Premium Agate Brown.
Ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε διαστάσεις 17-, 18- και 19-ιντσών, ανάλογα με τον εξοπλισμό, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με μία πανοραμική ηλιοροφή, στάνταρ.
Τέλος, μια υβριδική έκδοση του μοντέλου θα αρχίσει να διατίθεται από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Σαν επίλογο θα σημειώσουμε το εξής: Αν υποθέσουμε ότι, η απόλαυση, η άνεση μετακίνησης και η ασφάλεια (οδηγική και όχι μόνον), αποτιμάται σε ευρώ, 33.650 είναι το ποσό που θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε για τη βασική έκδοση Comfort και 15.000 περισσότερα για την κορυφαία Lifestyle.