Για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την αύξηση ασφάλειας
Κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Volkswagen, Honda, Ford και η BMW, πειραματίζονται με την τεχνολογία που επιτρέπει στα αυτοκίνητα και τους φωτεινούς σηματοδότες να... επικοινωνούν και να συνεργάζονται ώστε να διευκολύνεται η συμφόρηση, η μείωση των εκπομπών ρύπου και η αύξηση ασφάλειας.
Όπως γράφει το CNN, η Volkswagen συνεργάζεται με τη Siemens για τη δοκιμή ενός έξυπνου συστήματος φωτισμού, στη γενέτειρά της τη Wolfsburg. Οι εταιρείες δημιούργησαν ένα τμήμα δρόμου με 10 σηματοδότες που μετέδιδαν πληροφορίες σχετικά με τις φάσεις φωτός τους.
Η ιδέα είναι το σύστημα να βρίσκεται σε θέση να «μιλάει» με τον οδηγό (ή σε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο πιλότο στο μέλλον) για το πότε να περιμένει το πράσινο, για παράδειγμα.
«Η BMW διαθέτει έναν μετρητή, ο οποίος μετρά αντίστροφα από το 5 στο 1 μέχρι να ανάψει το πράσινο, ενώ η Mercedes εξηγεί ότι "εάν οδηγείτε μεταξύ 32 και 52 χιλιομέτρων την ώρα, θα έχετε το αναμενόμενο πράσινο"», σύμφωνα με τον Franz Schober, από τη Siemens.
Η Volkswagen θα αρχίσει να εξοπλίζει τα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία από το επόμενο έτος, όπως σημειώνει το CNN.
Το σύστημα θα βοηθά τα αυτοκίνητα να αποφεύγουν την άσκοπη στάση και εκκίνηση, μειώνοντας την ποσότητα αερίων που εκπομπών ρύπων. Τα αυτοκίνητα ως γνωστών, παράγουν περισσότερες εκπομπές όταν βρίσκονται στο ρελαντί παρά όταν είναι σε κίνηση. Η τεχνολογία μπορεί επίσης να συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας με τη μετάδοση πληροφοριών σχετικά με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Παρόμοια τεχνολογία, επεξεργάζονται και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Νωρίτερα τον Οκτώβριο, η Honda παρουσίασε την τεχνολογία της «έξυπνης διασταύρωσης» σε πόλη στο Οχάιο.
Η ιαπωνική εταιρεία τοποθέτησε τέσσερις κάμερες σε κάθε γωνιά μιας διασταύρωσης, δημιουργώντας μια όψη 360 μοιρών γύρω από τα αυτοκίνητα και τους πεζούς. Τα δεδομένα στη συνέχεια, αποστέλλονται στα αυτοκίνητα που ήταν συνδεδεμένα και τα αποκωδικοποιούσαν από τους ενσωματωμένους υπολογιστές τους.