Ο Νο 1 λόγος, πως δεν υπάρχει ανάγκη στην αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης
Την ώρα που η ίδια η φύση του επιχειρείν είναι συνώνυμη με το ρίσκο, είναι πάντα βοηθητικό για έναν νέο επιχειρηματία να γνωρίζει τις πιθανότητες που του δίνονται για να τα καταφέρει, πριν βάλει κεφάλαια και προσωπική δουλειά σε μια απόπειρα καταδικασμένη δηλαδή.
Δεν είναι δυνατόν φυσικά να σταθμιστούν οι πιθανότητες και να έχουμε απόλυτα νούμερα εδώ, καθώς αναρίθμητοι παράγοντες παρεμβαίνουν και επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα.
Η εμπειρία ωστόσο και οι αναλυτές της αγοράς έχουν μερικά νούμερα κατά νου για το ποσοστό επιτυχίας και αποτυχίας των νεότευκτων επιχειρήσεων, αλλά και για τους λόγους που άλλες βυθίζονται και άλλες τα καταφέρνουν.
Όπως αποκαλύπτει ο Chad Otar, γενικός διευθυντής της Excel Capital Management, μιας συμβουλευτικής φίρμας που ασχολείται ειδικά με τις χρηματοδοτικές ανάγκες των επιχειρήσεων, τα πράγματα δεν είναι καθόλου ευνοϊκά, αν και δεν είναι όπως νομίζουμε. Στη μελέτη που έκανε η δική του εταιρία για τις δυτικές χώρες, ένα καλό 80% των νέων επιχειρήσεων επιβιώνουν στον πρώτο χρόνο της λειτουργίας τους, παρά το γεγονός ότι η κοινή πεποίθηση θέλει μια εταιρία που είναι να βυθιστεί, να βυθίζεται μέσα στην πρώτη χρονιά.
Μόνο που τα νούμερα καταποντίζονται από δω και πέρα. Μόνο οι μισές από τις νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (45,4%-51%, ανάλογα με τη χρονιά που ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται) ξεπερνούν το ορόσημο της πενταετίας, την ίδια ώρα που μόλις μία στις τρεις φτάνει τα 10 χρόνια ζωής.
Γιατί αποτυγχάνουν όμως οι νέες επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών; Κι εδώ ξανά είναι πολλοί και διαφορετικοί οι παράγοντες της αποτυχίας, υπάρχουν όμως μερικές σταθερές που έρχονται και επανέρχονται στις αντίστοιχες μελέτες. Ο Νο 1 λόγος, πως δεν υπάρχει ανάγκη στην αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης.
Στη δεύτερη θέση του δείκτη της αποτυχίας σκαρφαλώνει η έλλειψη επαρκών κεφαλαίων ώστε να συντηρηθεί η εταιρία στους πρώτους χαλεπούς καιρούς. Τρίτος λόγος, η κακή στελέχωση και τέταρτος, ο λυσσαλέος ανταγωνισμός του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση.
Πέμπτος, αν και όχι τελευταίος, λόγος, η κακή τιμολόγηση, ειδικά σε εταιρίες με καινοτόμα προϊόντα που δεν υπάρχουν άξονες αναφοράς για τις τιμές που πρέπει να κοστολογηθεί το προϊόν…