Αλλεπάλληλες αλλαγές στις μπαταρίες ιόντων λιθίου στα αεροσκάφη τους τύπου Boeing 787 είχαν αναγκαστεί να κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες All Nippon Airways (ANA) και Japan Airlines (JAL), προτού καν εκδηλωθεί το πρόβλημα με τη φωτιά που καθήλωσε τα αεροσκάφη στο έδαφος.
Η ANA ανακοίνωσε πως προχώρησε συνολικά σε 10 αλλαγές στα συνολικά 17 Boeing 787 του στόλου της εξαιτίας διαφόρων προβλημάτων και η JAL σε "πολλές", χωρίς να διευκρινίσει τον αριθμό, και αυτό μέσα σε μερικούς μήνες, ενώ η φυσιολογική διάρκεια ζωής τέτοιων μπαταριών είναι δύο χρόνια.
Στις 16 Ιανουαρίου, ένας από τους συσσωρευτές ιόντων λιθίου ενός 787 της ANA υπερθερμάνθηκε και άρχισε να αναδύεται απ' αυτόν μια ισχυρή οσμή για λόγο που δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί. Έχασε τον υγρό ηλεκτρολύτη που περιείχε, μαύρισε και παραμορφώθηκε εξαιτίας αφύσικα υψηλής θερμοκρασίας.
Η βλάβη αυτή προκάλεσε τρεις συναγερμούς στο θάλαμο πλοήγησης του αεροπλάνου, το οποίο υποχρεώθηκε να προσγειωθεί επειγόντως στο Τακαμάτσου (νότια Ιαπωνία). Η ANA είχε ανακοινώσει αργότερα πως η μπαταρία του εν λόγω αεροπλάνου είχε αλλάξει τον Οκτώβριο επειδή η αρχική είχε πάψει να λειτουργεί.
Ένα άλλο επεισόδιο υπερθέρμανσης με αρχή εκδήλωσης πυρκαγιάς είχε σημειωθεί μια εβδομάδα νωρίτερα σε αεροπλάνο της JAL μετά την προσγείωσή του στη Βοστώνη.