Παρά την κρίση, η χαμηλή τιμή δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε καν ο δεύτερος λόγος που οι Έλληνες κοιτούν στις αγορές τους…
Αρκετά διαφορετικά θα είναι σύντομα τα ράφια των σούπερ μάρκετ, εν συγκρίσει με ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα. Και αυτό γιατί οι αλυσίδες και οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου προσπαθούν να κερδίσουν το μεγάλο στοίχημα στους νέους όρους που ισχύουν πλέον στην αγορά.
Ένας από τους μεγάλους καταλύτες υπήρξε η οικονομική κρίση. Όμως, φαίνεται, ότι δεν είναι ο βασικότερος (εν αντιθέσει με ό,τι θα περίμενε κανείς) στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων που αλλάζουν.
Όπως προκύπτει από έρευνα ΙΕΛΚΑ, αν και 6 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 59%) δηλώνει ότι έχει μειωθεί το εισόδημά του, η χαμηλή τιμή ενός προϊόντος δεν είναι ο πρώτος, ούτε καν ο δεύτερος παράγοντας που επηρεάζει την απόφασή τους να αγοράσουν κάτι.
Αντίθετα, πρώτος λόγος είναι η ευκολία και ταχύτητα αγορών (convenience) με 50%, ο δεύτερος τα ποιοτικά προϊόντα με 48% και τρίτη η τιμή με ποσοστό 44%.
Διαβάστε ακόμη: Πώς θα είναι οι καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα σε 10 χρόνια
Έτσι, τα νέα και ποιοτικά προϊόντα που θα μπουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των άλλων μαγαζιών, είναι η προτεραιότητα των επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων για τα επόμενα χρόνια.
Χαρακτηριστικό είναι πως 1 στους 3 καταναλωτές (ποσοστό 30%) δηλώνει αλλαγή στις διατροφικές του συνήθειες. Ενώ το 35% δηλώνει ότι η βιασύνη και οι αλλαγές στους ρυθμούς ζωής επηρεάζουν καθοριστικά το πού θα προτιμήσουν να ψωνίσουν.
Επίσης, 1 στους 2 (ποσοστό 51%) αναζητά προσφορές προϊόντων και εκπτώσεις.
Υψηλή θέση (στην επιλογή των καταναλωτών) καταλαμβάνουν τα φρέσκα προϊόντα (30%)και η προσωποποιημένη πληροφόρηση-εξυπηρέτηση (30%) που είναι πλέον εφικτή με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, το ζητούμενο είναι όλο και περισσότερο μία καλύτερη και ποιοτική αγοραστική εμπειρία τόσο κατά τη διάρκεια της αγοράς, όσο και κατά τη χρήση των προϊόντων, ενώ τονίζεται ότι οι προσφορές και εκπτώσεις καταλαμβάνουν μόλις την 9η θέση, δίνοντας μία ακόμα ένδειξη σταδιακού κορεσμού του συγκεκριμένου φαινομένου.
Τα στοιχεία αναδείχτηκαν στο περιθώριο του 8ου συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) «Shopper Anatomy».