Την επαναφορά του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και πισίνες, την φορολόγηση του συναλλάγματος που εισάγουν στην Ελλάδα ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και νέες αυστηρές διατάξεις στις περιπτώσεις ανακριβούς έκδοσης φορολογικών στοιχείων προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο που κυρώνει τις επτά Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου με τις προαπαιτούμενες δράσεις που έχει ζητήσει η τρόικα.
Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος στην Ολομέλεια της Βουλής θα πρέπει να ψηφιστεί σήμερα, καθώς αύριο το Eurogroup Working Group θα εξετάσει στις Βρυξέλλες την συμμόρφωση της Ελλάδος με τις προαπαιτούμενες δράσεις προκειμένου να εγκρίνει την εκταμίευση της δόσεως του Ιανουαρίου ύψους 9,2 δισ. ευρώ.
Με το άρθρο 46 του σχεδίου νομού επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως μεγάλου κυβισμού, σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αεροσκαφών, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, καθώς και πισίνων, όπως αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα λοιπά επιπλέον στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών.
Ο φόρος θα είναι της τάξεως του 5% επί των τεκμηρίων για ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας έως 10 ετών κυβισμού 1.929 έως 2.500. Για τα ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών, πισίνες, σκάφη αναψυχής μήκους άνω των έξι μέτρων και αεροσκάφη ο φόρος θα ανέρχεται στο 10%. Ο φόρος πολυτελούς διαβιώσεως θα έχει μόνιμη ισχύ και θα επιβληθεί με βάση τις φορολογικές δηλώσεις που θα συμπληρωθούν το 2014. Εκτιμάται πως θα αποδώσει 111 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Με το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπονται πρόσθετες κυρώσεις και επιβάλλεται συμπληρωματικός φόρος στα κέρδη επιχειρήσεων για ανακριβή, πλαστά ή εικονικά τιμολόγια, νόθευση φορολογικών στοιχείων ή καταχώρηση στα βιβλία αγορών ή εξόδων που δεν έχουν πραγματοποιηθεί.
Τέλος, προβλέπεται η επιβολή ειδικής ετήσιας εισφοράς 6% έως 10% για τέσσερα χρόνια επί του συναλλάγματος που εισάγουν στην Ελλάδα οι ναυτιλιακές εταιρείες.
Συγκεκριμένα, η εισφορά θα ανέρχεται στο 10% για εισροές συναλλάγματος έως 200.000 δολάρια, ενώ για εισροές συναλλάγματος άνω των 400.000 δολαρίων θα ανέρχεται στο 6%. Από την ρύθμιση εξαιρούνται επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και εμπορικά που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.