Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τη απαιτούμενη δυναμική ώστε να διασφαλίσουν βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον, ωστόσο η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) προειδοποιεί πως με τις παρούσες συνθήκες η εξάπλωσή τους είναι εξαιρετικά δύσκολη. «Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει μέρος μια μακροπρόθεσμης λύσης στις προκλήσεις κινητικότητας. Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρξει το σωστό πλαίσιο που θα της επιτρέψει να απογειωθεί», δήλωσε ο γενικός γραμματέα της ACEA, Ivan Hodac. «Πραγματική πρόοδος θα καταγραφεί μόνο εάν υπάρξει πλήρηςσυνεργασίαμεταξύ των φορέων παροχήςκοινής ωφέλειας, των εταιρειών υποδομής, τουτομέα της ενέργειας, των οργανισμών τυποποίησηςκαιτης αυτοκινητοβιομηχανίας-μετην πλήρη υποστήριξητων εθνικών κυβερνήσεωνκαιτων ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων».
Μεγάλη πρόκληση αποτελεί η τυποποίηση της σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο, που θα επιτρέψει οικονομίες κλίμακος, θα μειώσει το κόστος για τον αγοραστή, αλλά και θα βοηθήσει στην εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η βιομηχανίαέχει τονίσει την ανάγκηγιαέναενιαίο εναρμονισμένοσύστημαγιατηνεπαναφόρτισητων ηλεκτρικών οχημάτων,τόσο στοόχημα, όσοκαι στην πλευράτων υποδομών,καιήδη έχει συμφωνήσει σε μιακοινή πρότασηγιαολόκληρη την Ε.Ε.πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά,ανησυχεί ιδιαίτερα γιατηνέλλειψη προόδου όσον αφορά στη δημιουργία τουπλαισίου για τηνεπίτευξη αυτών των στόχων.
Αυτό οδήγησε τα μέλη της ACEA στην αναθεώρηση των προσδοκιών τους για το μελλοντικό μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η ACEAπροβλέπει πλέονότι ημελλοντικήδιείσδυσή τους στην αγοράθα κυμαίνεται μεταξύ 2% και 8% γιατην επόμενη δεκαετία, μεσημαντικές διαφορέςμεταξύ των κατασκευαστών, ανάλογα με τις επιμέρους στρατηγικές τους.