Πολλές επιχειρήσεις ζητούν από τους υποψήφιους εργαζόμενους να παρουσιάσουν στοιχεία από τις προηγούμενες εργασίες τους.
Στην πραγματικότητα, ακόμα και αν η συστατική λέει κάτι αρνητικό είναι σχεδόν απίθανο ο εργοδότης να αλλάξει αυτό που έχει αποφασίσει – γιατί το περιεχόμενο μιας συστατικής επιστολής μπορεί να διαμορθωθεί κατά βούληση πολλές φορές -, ενώ μία συστατική είναι το τελευταίο βήμα μίας διαδρομής που κάνει ο εργοδότης, ο οποίος θέλει να προσλάβει έναν υποψήφιο.
Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα βήματα τα οποία μπορεί να ακολουθήσει κανείς για καταστήσουν τη συγκεκριμένη συστατική επιστολή πιο ουσιαστική και χρήσιμη.
Μπορείτε να ελέγξετε νωρίτερα την ύπαρξή τους όταν η διαδικασία της συνέντευξης βρίσκεται ακόμα στο αρχικό στάδιο, σημειώνουν οι σύμβουλοι εργασίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσετε να ζητάτε από τον κάθε υποψήφιο συστατικές επιστολές. Αντ' αυτού μπορείτε να περιορίσετε το πεδίο επιλογής σε δύο ή τρεις υποψηφίους. Πολλά στοιχεία που μπορεί να εντοπίσετε στη διάρκεια της πρώτης τηλεφωνικής επικοινωνίας, όπως ο ενθουσιασμός του υποψηφίου εργαζόμενου για τη θέση και για το αντικείμενο της εργασίας με το οποίο πρέπει να ασχοληθεί είναι συνήθως ενδεικτικά.
Μία ασφαλής μέθοδος για να αντλήσετε πληροφορίες είναι να επικοινωνήσετε απευθείας με συνεργάτες του ή πελάτες, τους οποίους είχε εξυπηρετήσει κατά το παρελθόν, μαθαίνοντας στοιχεία που αφορούν την αποδοτικότητα και την προσωπικότητα του υποψηφίου εργαζόμενου. Το μόνο εμπόδιο σε μία τέτοια περίπτωση είναι η ιδιωτικότητα και νομικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν, οπότε είναι καλό να ζητάτε πάντα την συγκατάθεση του υποψηφίου πριν επικοινωνήσετε με τον οποιονδήποτε.