Ανοίγει ο δρόμος για ατομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα

Τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες ποντοπόρων πλοίων να συνάπτουν ατομικές συμβάσεις εργασίας προβλέπει ένα άρθρο πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση, προκαλώντας αντιδράσεις από την πλευρά των ναυτεργατών.

Στο άρθρο 17 του εν λόγω νομοσχεδίου, στο κεφάλαιο για τη ναυτική εργασία και εκπαίδευση, αναφέρεται: “Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3000 κοχ νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας”.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος, δηλώνει κάθετα αντίθετος, υποστηρίζοντας ότι με αυτό το άρθρο το υπουργείο Ναυτιλίας “αποσκοπεί στην πλήρη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πληρωμάτων”, ενώ τονίζει ότι με αυτόν τον τρόπο διευκολύνονται οι εφοπλιστικές εταιρείες, καθώς θα μπορούν να προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς ως κατώτερα πληρώματα, με μισθούς πολύ χαμηλότερους από τις υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνει στο άρθρο του νομοσχεδίου: “Με την εν λόγω ρύθμιση πραγματοποιούνται οι αναγκαίες διαρθρωτικές παρεμβάσεις και προσαρμογές στις ανάγκες του διεθνούς ανταγωνισμού, προκειμένου να καταστεί εφικτή όχι μόνο η διατήρηση των θέσεων εργασίας, αλλά και η αύξηση της απασχόλησης και εν προκειμένω η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς”.

Η διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου, το οποίο ρυθμίζει ακόμα θέματα οργάνωσης αλλά και το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, ολοκληρώνεται στις 28 Δεκεμβρίου.