H θεαματική άνοδος των πωλήσεων αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού αποτυπώνεται στους αριθμούς παραγωγής των εξαρτημάτων τους: μέχρι τον περασμένο μήνα η Bosch είχε κατασκευάσει συνολικά 50 εκ. μπεκ και 10 εκ. αντλίες υψηλής πίεσης. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το περασμένο έτος ήταν 25 εκ. μπεκ και 5 εκ. αντλίες!
Ο διπλασιασμός της παραγωγής μέσα σε ένα μόλις χρόνο οφείλεται κυρίως στην εξάπλωση της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, παρά το επιπλέον κόστος που αυτή συνεπάγεται. Άλλωστε, ο ψεκασμός του καυσίμου μέσα στο θάλαμο καύσης, σε συνδυασμό με την υπερτροφοδότηση και το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποτελείτο θεμέλιο λίθο του downsing, που στόχο έχει τη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής CO2. Μόνο η χρήση τούρμπο και άμεσου ψεκασμού μειώνει κατά 15% κατανάλωση και εκπομπή CO2.
O επικεφαλής των τμήματος συστημάτων βενζίνης της Bosch, Dr. Rolf Bulander, προβλέπει την περαιτέρω διάδοση της εν λόγω τεχνολογίας: "Εκτιμούμε πως μέχρι το 2015, το 18% των αυτοκινήτων που θα κατασκευάζονται παγκοσμίως θα κινούνται με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού".
Ο άμεσος ψεκασμός χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε αεροσκάφη του Β' Παγκόσμιου Πολέμου και έκανε την εμφάνιση του σε αυτοκίνητα -με μηχανικό, φυσικά, χρονισμό- το 1951 στο δίχρονο Gutbrod Superior και τρία χρόνια αργότεραστη θρυλική Mercedes-Benz 300 SL και την αγωνιστική W196. Ο άμεσος ψεκασμός επανήλθε στην επικαιρότητα πολύ αργότερα, με τηνεξέλιξη των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου: Το 1996 η Μitsubishi παρουσίασε τον πρώτο σύγχρονο κινητήρα του είδους, σε συνδυασμό μάλιστα με καύση φτωχού καύσιμου μίγματος. Η αντίστροφη μέτρηση για την καθιέρωσή του ξεκίνησε το 2003, όταν το γκρουπ VW υιοθέτησε και εξέλιξε σημαντικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εφαρμόζοντάς την σταδιακά σε όλους τους βενζινοκινητήρες της. Χάρη στα πλεονεκτήματά του, ο άμεσος ψεκασμός, κατάφερε μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια να γίνει το στάνταρντ ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας.