Η δεύτερη γενιά του μοντέλο με στόχο να «πιάσει» την κορυφή της κατηγορίας του
Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το νέο Audi Q3, μεγαλώνει, αλλάζει, εκσυγχρονίζεται και διεκδικεί με αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας.
Οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά επεκτείνονται σε συστήματα και λειτουργίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, στην θα βοηθήσουν τον οδηγό.
Το νέο Q3 διαθέτει ψηφιακό κόκπιτ, προηγμένο σύστημα MMI με οθόνη αφής, εξελιγμένη ανάρτηση, σύστημα τετρακίνησης quattro, άνεση και αναβαθμισμένη χρηστικότητα χάρη στους μεγάλους χώρους και την πληθώρα πρακτικών λύσεων.
Εξωτερικά, το νέο Q3 δείχνει και είναι πολύ πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Εμπρός, την ταυτότητα καθορίζουν το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου. Στο πλάι, σημαντικά είναι τα γραφικά φωτισμού καθώς και το αποτύπωμα των προβολέων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα περιγράμματα είναι εμπνευσμένα από το quattro DNΑ της μάρκας και κάνουν το φρέσκο SUV να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ με τα διαφορετικού χρώματος τόξα να δημιουργούν μία έντονη off-road αντίθεση.
Το Q3, βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Group, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις, όντας πλέον από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι μακρύτερο κατά 97 χλστ. (σύνολο 4485 χλστ), φαρδύτερο κατά 25 χλστ (σύνολο 1856 χλστ) και χαμηλότερο κατά 5 χλστ (σύνολο 1585 χλστ), ενώ το μεταξόνιο του έχει μακρύνει κατά 77 χλστ (σύνολο 2680 χλστ), διαστάσεις που εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι, ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 530 ή 675 λίτρα και αυξάνεται στα 1.525 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων διπλωμένες. Το ύψος φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα. Το χαμηλό ύψος των 748 χλστ. διευκολύνει στη φόρτωση βαριών αντικειμένων ενώ η ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενη πόρτα του χώρου αποσκευών προσφέρει εύκολη πρόσβαση και σε συνδυασμό με ένα διακόπτη διευκόλυνσης μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με μία κίνηση του ποδιού.
Όσον αφορά οδηγό και επιβάτες, η σπορ θέση οδήγησης προσφέρει άπλετη ορατότητα και περιμετρικό έλεγχο, ενώ άνεση είναι ανάλογη μοντέλων από την αμέσως ανώτερη κατηγορία, καθώς και τα πίσω καθίσματα σύρονται εμπρός/πίσω κατά 150 χιλιοστά, με τις διαιρούμενες (40/20/40) ράχες τους να έχουν επτά θέσεις κλίσης.
Στον τομέα που απασχολεί όλο και περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές της εποχής μας, δηλαδή τις υπηρεσίες πληροφόρησης και συνδεσιμότητας, το νέο Q3 κάνει βήμα στο μέλλον, αφού η λειτουργία και η προβολή των πληροφοριών και ενδείξεων έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, χωρίς πλέον αναλογικά όργανα. Ο οδηγός, έχει στην διάθεσή του πληθώρα επιλογών για τα μεγέθη οθονών και του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI radio υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού ανεβαίνει στις 10,1 ίντσες.
Το νέο μεσαίο SUV της Audi, εξοπλίζεται με διάφορα συστήματα πολυμέσων εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη συνδεσιμότητα. Η πλοήγηση, για παράδειγμα, αναγνωρίζει τις προτιμήσεις του οδηγού βάσει προηγούμενων διαδρομών, χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τη συνολική κατάσταση της κυκλοφορίας στους δρόμους.
Επιπλέον, προσφέρει τον –ίσως- πληρέστερο εξοπλισμό ασφάλειας στην κατηγορία του. Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.
Στο λανσάρισμα του νέου Q3 η Audi θα προσφέρει τέσσερις εκδόσεις: τρεις με βενζινοκινητήρες και μια πετρελαιοκίνητη, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση quattro. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 150 έως 230 ίππους, ενώ όλες οι μονάδες είναι 4κύλινδρες με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση. Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο S tronic επτά σχέσεων.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, η εξελιγμένη ανάρτηση με MacPherson μπροστά & πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρει καλύτερη (από την 1η γενιά) ποιότητα κύλισης, μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη, άνεση στους επαρχιακούς δρόμους και άψογη κατευθυντικότητα στον ανοιχτό δρόμο, χωρίς να χάνονται τα σπορ χαρακτηριστικά που εξ αρχής έδωσαν οι τεχνικοί στο συγκεκριμένο μοντέλο ελευθέρου χρόνου. Επιπλέον, χάρη και στο μεγαλύτερο μεταξόνιό του, το Q3 «καταπίνει» τις ανωμαλίες των δρόμων και κρατά σαν τρένο στις ανοιχτές στροφές ακόμα και με πλήρη ταχύτητα.
Τέλος, όταν οι συνθήκες του δρόμου το απαιτήσουν ή ο οδηγός θελήσει την περιπέτεια εκτός δρόμου, η τεχνολογία quattro εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση και δυναμική συμπεριφορά, σε κάθε καιρό και σε κάθε δρόμο, με τα όρια να εξαρτώνται περισσότερο από τα λάστιχα και την εμπειρία του οδηγού.