Εξερεύνηση 13.000 χλμ αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση

Εξερεύνηση 13.000 χλμ αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση

Ο Πολωνός εξερευνητής  Marek Kamiński, στο Πεκίνο με Leaf

O  Marek Kamiński  διένυσε σε δύο μήνες, την  απόσταση των 13.000 χιλιομέτρων από την Πολωνία  στο Πεκίνο, οδηγώντας το ηλεκτροκίνητο Nissan Leaf 2ης γενιάς.

H εκστρατεία του Kamiński  με την ονομασία “No Trace Expedition”, έχει να κάνει με την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με το πώς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο  αυτοκίνητο,  το οποίο συνήθως συνδέεται στην συνείδηση του κόσμου με το αστικό περιβάλλον,  μπορεί να ταξιδεύει διανύοντας μεγάλες αποστάσεις μέσα από δυσκολίες και ταυτόχρονα να επηρεάζει θετικά το περιβάλλον.

Από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2018, ο Kamiński θα οδηγεί μόνος του το Leaf σε μια διαδρομή που ξεκινά από το Καλίνινγκραντ και μέσω  της Λιθουανίας, της Ρωσίας και της Σιβηρίας, της Μογγολίας, της Κίνας και της Νότιας Κορέας, θα φτάσει στον τελικό του προορισμό, την Ιαπωνία.

Ο Kamiński είπε ότι η ιδέα για την εκστρατεία του “No Trace Expedition”  ξεκίνησε με ταξίδια στις δύο άκρες της γης, όπου εμπνεύστηκε για να σχεδιάσει ένα ταξίδι που θα είχε την ελάχιστη δυνατή επίδραση στο περιβάλλον.

"Όταν στέκεσαι στους δύο πόλους της Γης, βλέπεις έναν καθαρό, άψογο κόσμο στα λευκά, χωρίς ρύπανση", δήλωσε ο Kamiński. "Υπάρχουν ενδεχομένως  πολύ λίγοι τυχοδιώκτες που θα οδηγούσαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, σε μια απρόσκοπτη αποστολή."

Ο Kamiński δήλωσε, πως προσπαθεί να ξεπεράσει την αντίληψη ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς ότι είναι νέα και ότι δεν συνοδεύεται από πλήρη υποστήριξη, ως προς τις υποδομές.

"Η αξιοπιστία και η εμβέλεια του οχήματος ήταν το πρώτο μου μέλημα", δήλωσε ο Kamiński.

Πολύτιμη βοήθεια στην εκστρατεία του Kamiński προσφέρει το ProPILOT, ένα σύστημα του  Intelligent Mobility της Nissan που παρέχει επιπλέον άνεση στους οδηγούς.

"Έχω χρησιμοποιήσει το ProPILOT, και λειτούργησε τέλεια υπό όλες τις συνθήκες οδήγησης κατά τη διάρκεια της αποστολής", δήλωσε ο Kamiński. "Το σύστημα εξοικονομεί ενέργεια κατά την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις. Φυσικά, προτιμώ ακόμα να οδηγώ μόνος μου, γι 'αυτό ενεργοποιώ το ProPILOT μόνο όταν χρειάζομαι λίγο χρόνο ξεκούρασης”.

Όταν μιλάμε για τις αγορές  τέτοιων οχημάτων στην Κίνα και την Ευρώπη, ο Kamiński σχολίασε ότι οι προσπάθειες των  κυβερνήσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, είναι άνευ προηγουμένου. Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Λιθουανία και η Πολωνία, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπορούν να  φορτίζουν  δωρεάν. Η Κίνα έχει πλέον γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο και είναι μια ισχυρή απόδειξη της συγκροτημένης  προσπάθειας της κινεζικής κυβέρνησης για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση των εκπομπών ρύπων.

Όσον αφορά την υποδομή, οι εγκαταστάσεις φόρτισης είναι εμφανείς παντού στην  Κίνα, η οποία παρέχει ανέσεις στους  χρήστες ηλεκτροκίνητων  αυτοκινήτων.

"Η σύγκριση των ηλεκτροκίνητων  οχημάτων με τα παραδοσιακά οχήματα, είναι σαν να συγκρίνουμε τα σημερινά έξυπνα τηλέφωνα με τα κινητά τηλέφωνα πριν από 20 χρόνια", δήλωσε ο Kamiński. "Πιστεύω ότι αντιπροσωπεύουν τις  άπειρες δυνατότητες του μέλλοντος. Ίσως,  το επόμενο έτος,  να  διασχίσω την εξαιρετική κρύα γη της Σιβηρίας με το Nissan Leaf".