Λίγες μέρες μετά την εξιχνίαση της κλοπής των 76 αρχαίων αντικειμένων από το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, νέα τροπή λαμβάνει η πολύκροτη υπόθεση της "ληστείας του αιώνα", όπως έχει χαρακτηριστεί.
Η μπλε ελαιογραφία του Πικάσο, η μοναδική που υπήρχε σε ελληνική μουσειακή συλλογή, φέρεται να έχει "ταξιδέψει" στο εξωτερικό, σύμφωνα με πληροφορίες του "Έθνους της Κυριακής".
Στα χέρια νομικής εταιρείας της Γερμανίας, ο σπάνιος πίνακας περιμένει τον νέο του αγοραστή.
Με αμείωτη ένταση, στο μεταξύ, συνεχίζονται οι έρευνες του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Αττικής, όπου οι αξιωματικοί επιχειρούν να αποκωδικοποιήσουν τα στοιχεία που έχουν συλλέξει για την υπόθεση.
Στις 9 Ιανουαρίου 2012, τρία έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας είχαν κάνει φτερά από την Εθνική Πινακοθήκη. Το πιο σημαντικό ήταν το "Γυναικείο κεφάλι" που είχε φιλοτεχνήσει ο Πάμπλο Πικάσο το 1934.
Το νέο έκανε τον γύρο του κόσμου και ήδη από την πρώτη μέρα διατυπώθηκε το ερώτημα πώς σε μια τόσο καλά φυλασσόμενη περιοχή της πρωτεύουσας, ανάμεσα στο Προεδρικό Μέγαρο, πρεσβείες ξένων κρατών και μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, οι δράστες κατάφεραν να ολοκληρώσουν με επιτυχία το έργο τους.
Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει από τότε, οι Αρχές προσπαθούν να αξιοποιήσουν όποια πληροφορία ή απόδειξη θα μπορούσε να τους οδηγήσει στους φυσικούς αλλά και τους ηθικούς αυτουργούς της ληστείας.
Κι ενώ η έρευνα παραμένει ακόμη στο σκοτάδι, η εφημερίδα "Έθνος της Κυριακής", από πληροφορίες κύκλων του εμπορίου τέχνης, αναφέρει ότι "ο πίνακας βρίσκεται ήδη εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στη Γερμανία, όπου μεγάλη εταιρεία θα προσπαθήσει να τον... σπρώξει, κατά το κοινώς λεγόμενο, στον αγοραστή που θα έχει την οικονομική επιφάνεια να πληρώσει αδρά για να τον αποκτήσει".
Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα θεωρούν ότι μόνο στις πολύ ακριβές ιδιωτικές συλλογές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής θα μπορούσε να καταλήξει ο Πικάσο.
Σε κάθε περίπτωση, οι διαδικασίες μεταφοράς αλλά και αγοραπωλησίας ενός τόσο πρωτότυπου και σημαντικού έργου παίρνουν χρόνο.
Μέχρι στιγμής, το μόνο που φαίνεται σίγουρο είναι ότι ο πίνακας δεν βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος, αλλά και ότι έχει μεταφερθεί σε πόλη της Γερμανίας.