Το Mercedes Sprinter επανακαθορίζει την κατηγορία μεγάλων van

Το Mercedes Sprinter επανακαθορίζει την κατηγορία μεγάλων van

Το νέο Sprinter δεν είναι απλώς το σύνολο των εξαρτημάτων του, αλλά με πρωτοφανή αριθμό εκδόσεων και νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση που καλύπτει τεράστια γκάμα απαιτήσεων

Με 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις σε 130 χώρες το Mercedes Sprinter είναι παγκόσμιος παίκτης στον κόσμο του εφοδιασμού και των μεταφορών και πρέπει να καλύπτει ένα απίστευτο εύρος απαιτήσεων αγορών και κλάδων. Γι' αυτό ακριβώς, το ήδη εκτενές «χαρτοφυλάκιο» του Sprinter επεκτάθηκε ακόμα περισσότερο.

Το νέο Sprinter δεν είναι απλώς το σύνολο των εξαρτημάτων του, αλλά με πρωτοφανή αριθμό εκδόσεων και νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση που καλύπτει τεράστια γκάμα απαιτήσεων επαγγελματικών μεταφορών και κινητικότητας.

Πάνω από 1700 εκδόσεις

Συνδυάζοντας διαφορετικούς τύπους αμαξώματος (κλειστό van, Tourer, καρότσα, σασί, λεωφορειάκι ή τράκτορα), τρία συστήματα μετάδοσης κίνησης (με προαιρετικό σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς για πρώτη φορά) επιλογές καμπίνας, μήκους αμαξώματος, ωφέλιμου φορτίου και ύψους χώρου φόρτωσης, μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερες από 1700 διαφορετικές εκδόσεις Sprinter.

Το εύρος κυμαίνεται από όχημα εργοταξίου με ελκυστική αρχική τιμή μέχρι λεωφορειάκι με πολυτελή εξοπλισμό.

Κίνηση στους εμπρός - νέα κιβώτια ταχυτήτων

Τα δοκιμασμένα συστήματα κίνησης στους πίσω τροχούς αλλά και στους τέσσερις τροχούς συμπληρώνονται σήμερα με ένα νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς στη βασική έκδοση. Λόγω ακριβώς του σχεδιασμού, το ωφέλιμο φορτίο αυτής της έκδοσης είναι αυξημένο κατά 50 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το κατά 80 χιλιοστά χαμηλότερο κατώφλι χώρου φόρτωσης διευκολύνει σημαντικά τη φόρτωση/εκφόρτωση και την είσοδο/έξοδο.


Στα κυριότερα τεχνικά στοιχεία του νέου Sprinter περιλαμβάνονται δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων για το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς (ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με μετατροπέα ροπής και ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων).

Έμφαση στον οδηγό

Εργονομικές βελτιώσεις μετατρέπουν την καμπίνα στον ιδανικό χώρο εργασίας. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα, η εκκίνηση χωρίς κλειδί (keyless start) και το βελτιωμένο σύστημα κλιματισμού. Ο πολυμορφικός σχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων εξασφαλίζει ότι τα πάντα είναι τακτοποιημένα στη θέση τους.

Το σύστημα Infotainment επίσης, είναι παράδειγμα της νέας λογικής των χειριστηρίων και των ενδείξεων στο κόκπιτ. Ήδη γνωστός από τις σειρές επιβατικών μοντέλων, ο πίνακας οργάνων με τη μεγάλη οθόνη συγκεντρώνει όλες τις ενδεικτικές λυχνίες ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Η οθόνη ελέγχεται π.χ. μέσω των κουμπιών ελέγχου αφής στην αριστερή πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών ή μέσω του touchpad.

Πρακτικό και με μεγάλους χώρους

Οι θόλοι τροχών με δυνατότητα φόρτωσης και το πλήρως αξιοποιήσιμο ύψος χώρων φόρτωσης σε συνδυασμό με το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς αυξάνουν την πρακτικότητα ευελιξία του χώρου φορτίου. Η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου φτάνει τα 17 m3 με μικτό φορτίο έως 5,5 τόνους. Λωρίδες φωτισμού LED εξασφαλίζουν ορατότητα στο χώρο φορτίου, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς τα πλαϊνά τοιχώματα.

Οι λυχνίες LED ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται αυτόματα όταν ανοίγουν και κλείνουν οι πόρτες, αλλά μπορούν να ελεγχθούν και από τη μονάδα χειρισμού στο κόκπιτ.

Άλλες καινοτομίες περιλαμβάνουν τον εσωτερικό φορέα οροφής και την πίσω αυτόματα σταθεροποιούμενη πόρτα. Η πίσω πόρτα του κλειστού van ανοίγει και κλείνει πολύ πιο εύκολα χάρη στους μεντεσέδες αυτόματης σταθεροποίησης.

Βασικά χαρακτηριστικά χώρου φόρτωσης κλειστού van Sprinter:

- Χώρος φορτίου 3980 m2 - 7606 m2
- Χωρητικότητα φορτίου 7,8 m3 - 17 m3
- Μήκος χώρου φόρτωσης στο δάπεδο 2732 - 4810 χλστ
- Μέγιστο πλάτος χώρου φόρτωσης 1787 χλστ
- Ύψος χώρου φόρτωσης 1719 - 2243 χλστ
- Πάνω από 3 τόνους μέγιστο ωφέλιμο φορτίο στην έκδοση μικτού βάρους 5,5 τόνων
- Χώρος για έως και επτά ευρωπαλέτες

Προ πάντων, η ασφάλεια

Το νέο Sprinter, προσφέρει μεγάλη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, τα οποία αποτελούσαν μέχρι πρότινος προνόμιο μόνο επιβατικών αυτοκινήτων. Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης απόστασης Distronic με ραντάρ, ενεργή υποβοήθηση πέδησης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και Attention Assist.

Το προαιρετικό πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών επίσης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η υποβοήθηση κατά των πλευρικών ανέμων και σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας του προηγούμενου μοντέλου εξελίχθηκε ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων που προκαλούνται από έλλειψη προσοχής ή κούραση του οδηγού, ενώ το Attention Assist υποστηρίζει τον οδηγό στις μεγάλες διαδρομές και κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

Πλην των εκδόσεων με τετρακίνηση, το νέο Sprinter διατίθεται με παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης (διευκολύνει τους ελιγμούς) με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) στο βασικό εξοπλισμό.

Καινοτόμος εξοπλισμός για van

Το νέο Sprinter εντυπωσιάζει με πολυάριθμα χαρακτηριστικά εξοπλισμού και αρχές λειτουργίας που αναβαθμίζουν την κατηγορία μεγάλων van. Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται τα συστήματα πολυμέσων MBUX, ο σχεδιασμός χειριστηρίων και ενδείξεων στο κόκπιτ, τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα και τα νεότερα συστήματα υποβοήθησης. Ο έλεγχος μέσω της οθόνης υψηλής ανάλυσης ή των κουμπιών ελέγχου αφής στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών γίνεται διαισθητικά. Υπάρχει επίσης μια διεπαφή Bluetooth με λειτουργία ανοικτής ακρόασης για ελάχιστη απόσπαση της προσοχής στη διάρκεια των τηλεφωνημάτων που γίνονται εν κινήσει. Το σύστημα πολυμέσων MBUX με οθόνη αφής 7 ή 10,25 ιντσών διαθέτει επίσης γρήγορη πλοήγηση με χρήση σκληρού δίσκου με υψηλής ποιότητας προβολή σε τρισδιάστατους τοπογραφικούς χάρτες.

Service κάθε 60.000 χιλιόμετρα ή δύο χρόνια

Για τις εκδόσεις του Sprinter με πετρελαιοκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, προβλέπονται διαστήματα μεταξύ συντηρήσεων έως και 60.000 χιλιόμετρα ή δύο χρόνια στις ευρωπαϊκές αγορές. Η νέα έκδοση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς απαιτεί service μετά από 40.000 χιλιόμετρα το μέγιστο ή κάθε δύο χρόνια.