Η τάση για αύξηση των σχέσεων μετάδοσης των κιβωτίων ταχυτήτων, που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια, δεν είναι καθόλου τυχαία. Κυρίως οι κινητήρες ντίζελ μπορούν να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό ταχυτήτων, περισσότερες κοντύτερες αρχικές σχέσεις και μακρύτερες τελευταίες. Γιατί έτσι βρίσκονται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην περιοχή των στροφών που τους επιτρέπει να λειτουργούν με μεγάλη περίσσια αέρα και πολύ φτωχό μίγμα, προσφέροντας μικρότερη κατανάλωση καύσιμου. Και οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες, με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μπορούν χάρη στην υψηλή απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές να επωφεληθούν από περισσότερες «μακριές» σχέσεις μετάδοσης. Πού βρίσκεται, όμως, το όριο; Στις 7 ταχύτητες των VW και Mercedes, στις 8 της BMW ή μήπως σε ακόμα περισσότερες;
Οι μηχανικοί των εταιρειών θεωρούν πως κιβώτια με 9, 10 ή και 11 σχέσεις είναι εφικτά από τεχνικής τουλάχιστον άποψης. Ωστόσο, ο πρόεδρος της εταιρείας κατασκευής κιβωτίων ZF, Stefan Sommer, ήρθε πρόσφατα να βάλει φρένο στη φαντασία των τεχνικών, τονίζοντας πως "δεν υπάρχει ένα σαφές όριο, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το νόμο των φθινουσών αποδόσεων. Το ερώτημα είναι αν η προσθήκη περισσότερων σχέσεων έχει νόημα". Ο ίδιος πιστεύει πως η αύξηση του βάρους και της πολυπλοκότητας της κατασκευής που παρουσιάζουν τα κιβώτια με περισσότερες από 9 ταχύτητες δεν μπορούν αντισταθμιστούν από τα οφέλη κατανάλωσης που προσφέρουν.
Παρ' όλα αυτά η Hyundai έχει ανακοινώσει πως εξελίσσει κιβώτιο 10 ταχυτήτων, ενώ είναι γνωστό πως GM και Ford σχεδιάζουν από κοινού μια νέα γενιά αυτόματων κιβωτίου 9 και 10 σχέσεων. Το σίγουρο είναι ότι τα σημερινά κιβώτια ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων σε μερικά χρόνια θα φαντάζουν ξεπερασμένα!