Χτες το απόγευμα, μετά το κλείσιμο της αγοράς, η American Suzuki Motor Corporation ανακοίνωσε ότι ζήτησε να υπαχθεί στο Αρθρο 11 (ως χρεωκοπημένη επιχείρηση), αναζητώντας προστασία από τους πιστωτές της και χρόνο για να αναδιαρθρώσει την επιχειρηματική της δομή και στρατηγική.
Η American Suzuki Motor Corp έχει συνολικά χρέη 346 εκατ. δολαρίων, από τα οποία τα 173 εκατ. τα χρωστά σε άλλες εταιρείες του ομίλου Suzuki. Αυτό κατά τους ειδικούς σημαίνει ότι "πονούσε" εδώ και πολλά χρόνια, αλλά κατάφερνε να το κρύψει, υποστηριζόμενη από αδερφές εταιρείες.
Στο εξής η Suzuki ΗΠΑ θα επικεντρώσει τις δραστηριότητές της μόνον στα προϊόντα θαλάσσης, τις μοτοσυκλέτες και τα ATV, ενώ θα σταματήσει να εισάγει και πουλά τετράτροχα στις ΗΠΑ.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία δήλωσε ότι θα εξακολουθήσει να παρέχει ανταλλακτικά και υπηρεσίες σέρβις, καθώς και υποστηρίζει τις εγγυήσεις των αυτοκινήτων που έχουν ήδη πουληθεί.
Πάντως η χτεσινή ανακοίνωση δεν αναμένεται να έχει επιπτώσεις στους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών στις ΗΠΑ, καθώς η υπαγωγή στο Αρθρο 11 αφορά κυρίως στην προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να ξεφορτωθεί τον κλάδο αυτοκινήτου, αυτόν ακριβώς που προκάλεσε και το πρόβλημα.
Ο κλάδος μοτοσυκλέτας είχε προχωρήσει νωρίτερα σε γενναίες αποφάσεις, όπως να μην εισαχθούν μοτοσυκλέτες το 2010, ώστε να πουληθεί όλο το αποθηκευμένο στοκ - πράγμα που ως φαίνεται απέδωσε. Για την ακρίβεια, η αναδιάρθρωση της Suzuki America αναμένεται να βελτιώσει τη σχέση της εταιρείας με τους δικυκλιστές πελάτες της, καθώς τα τελευταία χρόνια υπέφερε από ένα γενικό ξεχαρβάλωμα, με αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα της.