Ο κινητήρας της νέας Corvette

Έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες του νέου V8 που εξελίχθηκε ειδικά για την έβδομη γενιά της Corvette, η οποία θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2013.

Ο νέος, αλουμινένιος κινητήρας με κωδικό LT1 είναι ο πρώτος της 5ης γενιάς small block και θα συνδυάζει διάφορες προηγμένες τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό, ενεργή διαχείρηση καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Η χωρητικότητα του 8κύλινδρου σε διάταξη V συνόλου φτάνει τα 6,2 λίτρα, ενώ αποδίδει 450 ίππους και 610 Nm ροπής. Πρόκειται, δηλαδή, για το δυνατότερο κινητήρα που τοποθετήθηκε ποτέ σε Corvette, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτιωμένες επιδόσεις. Εκτός, όμως, από ταχύτερη (0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δλ.), η Corvette θα είναι και οικονομικότερη σε κατανάλωση καυσίμου, χάρη στη χρήση των νέων τεχνολογιών, στη μείωση των εσωτερικών τριβών και στο γενικότερο σχεδιασμό της, που έγινε με γνώμονα τη βέλτιστη απόδοση. Για, παράδειγμα, σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλό φορτίο οι μισοί κύλινδροι θα απενεργοποιούνται, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο.

Ο επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης, Tadge Juechter, δήλωσε πως η νέα Corvette θα είναι το “οικονομικότερο αυτοκίνητο 450 ίππων της αγοράς”, ενώ ο αντιπρόεδρος του τμήματος συστημάτων μετάδοσης, Sam Winegarden, πρόσθεσε ότι “ο LT1 εξελίχθηκε ώστε να προσφέρει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Κάτω από τις 4.000 σ.α.λ. η απόδοση ροπής του είναι συγκρίσιμη με αυτή του θρυλικού 7λιτρου LS7 της Corvette Z06. Ο LT1 είναι ένας εξαίσιος κινητήρας και οι οδηγοί θα νιώσουν την τεράστια ροπή και ισχύ του σε κάθε σημείο του ταχύμετρου”.