Να προχωρήσει στην προμήθεια ανανεωμένου στόλου αστικών συγκοινωνιών καλεί την πολιτεία ο ΣΕΑΑ
Γερασμένος και απαξιωμένος παραμένει σχεδόν στο σύνολο του ο στόλος αστικών λεωφορείων της Αθήνας, με αποτέλεσμα να επιφέρει μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος από τις εκπομπές και από το θόρυβο, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ).
«Σε μία εποχή που γίνεται μία παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των ρύπων και των επιπτώσεων τους, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με στόλο που ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής και φτάνει πλέον τα 27!», τονίζει ο ΣΕΑΑ, προσθέτοντας: «Μειωμένη οδική ασφάλεια, ρύποι, θόρυβος, έλλειψη παροχών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια) και άλλα τόσα είναι τα κύρια προβλήματα όσον αφορά το γερασμένο στόλο αστικών λεωφορείων. Η απόφαση επέκτασης του ορίου ζωής των αστικών συγκοινωνιών στα 27 χρόνια είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον».
Πέρα από τα αστικά λεωφορεία, ο ΣΕΑΑ σημειώνει ότι και τα σχολικά και τα τουριστικά λεωφορεία έχουν όριο ζωής τα 27 χρόνια. «Όχι μόνο για λόγους περιβάλλοντος, αλλά και οδικής ασφάλειας, πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος αυτών. Παλαιότερη τεχνολογία ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Ο ΣΕΑΑ καλεί την πολιτεία να προφυλάξει τους πολίτες της και να προχωρήσει στην προμήθεια ανανεωμένου στόλου αστικών συγκοινωνιών.
«Όταν περίπου των 50% του πληθυσμού μετακινείται καθημερινά με τα αστικά μέσα, η αναβάθμιση είναι ουσιαστικής σημασίας. Όλες οι Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούργια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO 6 αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους», καταλήγει η ανακοίνωση.