Από τον Αρκτικό Κύκλο έως την Νότια Αφρική
Η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, καθώς οι δοκιμές γίνονται σε ποικίλα εδάφη και διαφορετικές κλιματικές ζώνες, σε όλο τον κόσμο.
Το ίδιο συμβαίνει και με την νέα Χ5 της BMW, η οποία δοκιμάζεται στα όριά της, από τον Αρκτικό κύκλο μέχρι τη Νότια Αφρική.
Τη μία μέρα η νέα X5 βρίσκεται αντιμέτωπη με το ψύχος του αρκτικού κύκλου και την επομένη κάνει βόλτες στην πίστα του Nürburgring: Δοκιμάζοντας τη διάδοχο της σημερινής X5, οι υπεύθυνοι εξέλιξης ελέγχουν αφενός την αντοχή, αφετέρου και την ευελιξία του νέου οχήματος. Το νέο Sports Activity Vehicle (SAV) περνά από ένα εξαιρετικά απαιτητικό και ποικίλο πρόγραμμα δοκιμών στο πλαίσιο της εξέλιξής του για μαζική παραγωγή. Τα πρωτότυπα του νέου μοντέλου καλούνται να αντέξουν σε κλιματικές ζώνες σε όλο τον κόσμο, αλλά και να αντεπεξέλθουν σε όλες τις εδαφικές συνθήκες. Εδώ η νέα τεχνολογία ανάρτησης πρέπει να αποδείξει τις ικανότητές της.
Η πρώτη γενιά της X5 έθεσε τα θεμέλια για μία νέα κατηγορία Sports Activity Vehicle πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες. Στην προσεχή, τέταρτη γενιά της, τα όποια ταλέντα του μοντέλου θα αναδειχτούν περισσότερο από ποτέ. Σε αυτό συμβάλλει η υιοθέτηση νέων συστημάτων ανάρτησης και πλαισίου, που διατίθενται για πρώτη φορά σε μοντέλο X και ουσιαστικά είναι μοναδικά στο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Το νέο πακέτο offroad για παράδειγμα προσφέρει έναν εντυπωσιακό συνδυασμό οδηγικής άνεσης στο δρόμο και δυνατότητα αλλαγής set up με το πάτημα ενός διακόπτη, για πλήρη προσαρμογή σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Τα πρωτότυπα απέδειξαν πόσο καλά επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει η νέα X5 στο χειμερινό κέντρο δοκιμών στο Arjeplog, στη Σουηδία, στις χωμάτινες διαδρομές της Νότιας Αφρικής και στους αμμόλοφους στα ερημικά τοπία των ΗΠΑ. Επιβίωσαν σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Το νέο γερμανικό SAV έπρεπε να αποδείξει τι αξίζει σε άνυδρα ορεινά εδάφη, τροπική υγρασία και λασπωμένες διαδρομές. Σε αυτές τις δοκιμές αντοχής προστέθηκαν και άλλες που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της μάρκας στο Miramas στη Νότια Γαλλία, στην πίστα υψηλών ταχυτήτων στην Talladega στην Alabama και στην πίστα δοκιμών του Nürburgring στη Γερμανία που ήταν εξίσου σημαντικές, για να υπάρχει μία ολοκληρωμένη εικόνα επιδόσεων. Οι πληροφορίες και τα συμπεράσματα που αποκτήθηκαν θα χρησιμοποιηθούν για το τελικό σετάρισμα του μοντέλου, πριν αυτό βγει στην αγορά σε λίγους μήνες.