Μια νέα κοινωνική πλατφόρμα που θυμίζει αρκετά το Twitter έκανε πρόσφατα την εμφάνιση της στο διαδίκτυο και όσο περνάει ο καιρός προσελκύει όλο και περισσότερους χρήστες.
Το Pheed ξεκίνησε την λειτουργία του τον Αύγουστο του 2012 στην California και δίνει στα μέλη του την δυνατότητα να μοιράζονται με τους υπόλοιπους χρήστες κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο. Εκτός από αυτά όμως, που ούτως ή άλλως παρέχονται και από τα μέχρι σήμερα γνωστά social networks, το Pheed προσφέρει αρκετά επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως την δυνατότητα δημοσίευσης φωνητικών σημειώσεων, αρχείων ήχου καθώς και ζωντανής μετάδοσης μέσω ήχου και εικόνας.
Μια ακόμα σημαντικά διαφορά του Pheed από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα είναι πως οι χρήστες του μπορούν, αν θέλουν, να κερδίζουν χρήματα από το προφίλ τους. Αυτό μπορούν να το πετύχουν, είτε εφαρμόζοντας μια μηναία συνδρομή για τους επισκέπτες τους, από 1.99 έως 34.99 δολάρια το μήνα, είτε δημοσιεύοντας ένα ζωντανό γεγονός με μορφή pay-per-view, το οποίο θα μπορεί να παρακολουθηθεί από άλλους χρήστες μόνο με την καταβολή ενός μικρού αντιτίμου.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή τόσο της τιμής αλλά και του περιεχομένου που θα κοινοποιούν οι χρήστες είναι αποκλειστικά δική τους. Τα μισά έσοδα από συνδρομές και pay-per-view events πάνε άμεσα στους ίδιους ενώ τα υπόλοιπα στον πάροχο, εν προκειμένω το Pheed. Υπολογίζεται μάλιστα, πως συνδρομητικές υπηρεσίες των χρηστών θα αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στα έσοδα του νέου κοινωνικού δικτύου.
Αυτό βέβαια προβάλλει ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα τα κοινωνικά δίκτυα, την ποιότητα του περιεχομένου τους. Το Pheed δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να προσελκύσει χρήστες, όπως φαίνεται και από τον πρώτο λειτουργίας του. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, ήδη η Miley Cyrus με μια μόνο ηχογράφηση που δημοσίευσε στο προφίλ της προσέλκυσε πάνω από 10.000 επισκέπτες σε δευτερόλεπτα. Πόσοι όμως θα δεχόντουσαν να πληρώσουν συνδρομή ή έστω ένα μικρό ποσό για να ακολουθήσουν ένα προφίλ παρακολουθήσουν μια ζωντανή μετάδοση;
Σίγουρα η στασιμότητα των δημοφιλέστερων κοινωνικών δικτύων ίσως προκαλέσει αρκετούς χρήστες να στραφούν στο Pheed, ιδίως με τα αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά που προσφέρει. Αν και δεν θα μπορούσε ακόμα να χαρακτηριστεί ως το «τέλος» του twitter, έχει τα φόντα να το ξεπεράσει σε δημοτικότητα. Εάν βέβαια οι διαχειριστές του το υποστηρίξουν όπως πρέπει.