Nέο Volkswagen Touareg: Η 3η γενιά της «ναυαρχίδας» των VW

Nέο Volkswagen Touareg: Η 3η γενιά της «ναυαρχίδας» των VW

Το πλέον προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της εταιρείας είναι ένα από τα πλέον δυναμικά μεγάλα SUV της αγοράς

Η Volkswagen παρουσίασε το πλήρως ανασχεδιασμένο Touareg, την ναυαρχίδα της μάρκας. Εξοπλισμένο με τα νέας γενιάς συστήματα συνδεσιμότητας και με συνδυασμό πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης, φωτισμού και infotainment, το νέο Touareg «βλέπει» στο μέλλον όντας ένα από τα πλέον δυναμικά μεγάλα SUV της αγοράς.

Το Touareg αποτελεί το πλέον προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της VW και απευθύνεται στους λάτρεις της τεχνολογίας και του design. Ανάμεσα στα βασικά του κατασκευαστικά πλεονεκτήματα, καταγράφουμε τα εξής:

- Πρώτη παρουσίαση του Innovision Cockpit.

Η VW παρουσιάζει για πρώτη φορά στο νέο Touareg, τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με την ονομασία Innovision Cockpit. Στη συγκεκριμένη διάταξη, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (ψηφιακό ταμπλό με οθόνη 12 ιντσών) και το κορυφαίο σύστημα infotainment Discover Premium (με οθόνη 15 ιντσών), συνδυάζονται έτσι ώστε να προσφέρουν όλες τις λειτουργίες πληροφόρησης, επικοινωνίας και χειρισμών, με τρόπο ώστε να καταργούν ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες. Με το Innovision Cockpit ο οδηγός του νέου Touareg, ελέγχει και χειρίζεται τα πάντα διαισθητικά, σχεδόν «με τη σκέψη», έχοντας ταυτόχρονα και απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης. Το νέο Touareg αποτελεί την πλήρη μετουσίωση του ψηφιακού εσωτερικού του αύριο, στο σήμερα.

- Nέα συστήματα υποβοήθησης, κρατήματος και άνεσης.

Το Touareg ενσωματώνει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, βελτίωσης της οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της μάρκας. Στις τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνονται συστήματα όπως: το Night Vision (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας ‘Roadwork Lane Assist’ (ημιαυτόματος έλεγχος του τιμονιού και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση μέχρι τα 60χλμ.), το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας ‘Front Cross Traffic Assist’ (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται με την πορεία του Touareg), το ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης (κάνει το χειρισμό του Touareg να μοιάζει με ενός μικρομεσαίου μοντέλου), τις νέες αντιστρεπτικές ράβδους με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο, τους νέου τύπου προβολείς IQ.Light – LED matrix (με ενεργό έλεγχο, εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας με τη βοήθεια κάμερας), καθώς και την οθόνη Head-up Display με προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ. Όλα τα παραπάνω συστήματα επικοινωνούν και μεταξύ τους και με μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που φροντίζει ώστε να λειτουργούν στο παρασκήνιο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, εξασφαλίζοντας έτσι το μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας στο ταξίδι.

Ο οδηγός ενός Touareg, είναι λάτρης των σπορ και απολαμβάνει την περιπέτεια. Ένα 60% των ιδιοκτητών Touareg στη Γερμανία, και ένα 40% στην Ευρώπη, το χρησιμοποιούν σαν όχημα ρυμούλκησης και γι αυτό, το νέο Touareg έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα έλξης τρέιλερ με βάρος που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 3,5 τόνους.

Εξωτερική σχεδίαση

Το νέο Touareg έχει ‘χτιστεί’ πάνω στην MLB (“modular longitudinal matrix”) πλατφόρμα του Group. Σε αντίθεση με το προηγούμενο, είναι φαρδύτερο και μακρύτερο, όντας όμως χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του είναι: 4,878μ. μήκος (+77χλστ.), 1,984μ. πλάτος (+44χλστ.), και 1,702μ. ύψος (-7χλστ.). Ενώ η πρώτη γενιά του συγκεκριμένου SUV ξεχώριζε για τα έντονα off-road χαρακτηριστικά του DNA του, η φιλοσοφία αυτή άλλαξε από τη δεύτερη γενιά και συνεχίζει στο νέο Touareg: προς ένα όλο και πιο προοδευτικό, σύγχρονο και μοναδικό all-round όχημα.

Χαρακτηριστικό στοιχείο του σχεδιασμού του, αποτελεί και το εμπρός μέρος. Με την πρώτη ματιά, είναι εμφανής ο δυναμισμός και η υψηλή ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου.

Πλευρικά, οι λείες επιφάνειες μοιάζουν με φουσκωμένα από τον αέρα, πανιά ενός ιστιοφόρου. Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η οροφή. Με έντονη κλίση προς τα πίσω, καταλήγει να ενσωματώνεται ομαλά στην πίσω κολώνα, η οποία έχει κλίση προς τα εμπρός.

Ο χαρακτήρας αντανακλάται επίσης και από το σχεδιασμό των ζαντών, που είναι και αυτός εντελώς νέος. Η διάμετρος στο βασικό μοντέλο είναι τώρα 18 ίντσες αντί για 17, και η διάμετρος αυτή μπορεί προαιρετικά να φτάσει μέχρι και τις 21 ίντσες.

Στην πίσω πλευρά, οι φαρδιοί «ώμοι» πάνω από τους πίσω τροχούς, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την εμφάνιση της πίσω πλευράς του αυτοκινήτου. Η εμφάνιση του πίσω μέρους τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα LED φωτιστικά σώματα. Η πίσω πλευρά καταλαμβάνεται σε ολόκληρο το πλάτος της από την πίσω πόρτα, που καταφέρνει να παραμένει σχεδόν αόρατη.

Εσωτερικό

Οι σχεδιαστές του εσωτερικού προσάρμοσαν απόλυτα το εσωτερικό του νέου Touareg, πάνω στα δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Οι ψηφιακές οθόνες κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, έχοντας αντικαταστήσει παντού τα συμβατικά πλήκτρα και όργανα.

Επιβλητική είναι η παρουσία του κέντρου ελέγχου που αποτελείται από τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες : το Innovision Cockpit που μπορεί να ενσωματωθεί στον προαιρετικό εξοπλισμό, συνδυάζει μία πληθώρα ψηφιακών οργάνων (Digital Cockpit με οθόνη 12 ιντσών) και σύστημα Discover Premium infotainment (με οθόνη αφής 15ιντσών). Πρόκειται για το διαδραστικό ψηφιακό κέντρο ελέγχου του νέου Touareg, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες και ρυθμίσεις για όλες τις λειτουργίες των συστημάτων άνεσης, υποστήριξης και infotainment.

Σε γενικές γραμμές, το εσωτερικό του νέου SUV της VW παραμένει ένας χώρος άνεσης και πολυτέλειας. Οι οθόνες του Innovision Cockpit με την κρυστάλλινη επιφάνεια, τις κομψές λεπτομέρειες ξύλου (γνήσιο φυσικό ξύλο), το χειροποίητο δέρμα, το αλουμίνιο και τις λεπτομέρειες χρωμίου, δίνουν στο αυτοκίνητο εμφάνιση και αίσθηση που αναδεικνύει το κορυφαίο επίπεδο ποιότητας κατασκευής του.

Ένας τρόπος εξατομίκευσης του εσωτερικού, είναι η επιλογή ενός από τα τρία πακέτα εσωτερικής διακόσμησης: Atmosphere, Elegance και R-Line.

Τα προαιρετικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με λειτουργία μασάζ, επιλογή που ενσωματώνεται για πρώτη φορά στο μοντέλο.

Για τους πίσω επιβάτες υπάρχει η δυνατότητα διαμήκους μετακίνησης του πίσω καθίσματος, με διαδρομή που φτάνει τα 160χλστ., ώστε να δημιουργηθεί ακόμα περισσότερος χώρος πίσω. Άλλη μία επιλογή άνεσης για τους πίσω επιβάτες είναι και η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης του πίσω καθίσματος (σε τρείς θέσεις, με κλίση που φτάνει μέχρι τις 21 μοίρες).

Επιπλέον, για να διασφαλιστεί ότι πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, θα έχουν στη διάθεσή τους τον απαιτούμενο χώρο για τις αποσκευές τους, το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου έχει συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Το φυσικό φώς πλημμυρίζει το εσωτερικό, χάρη στην μεγαλύτερη πανοραμική συρόμενη ηλιοροφή που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε VW. Για τον περιορισμό της ηλιακής ακτινοβολίας η οροφή διαθέτει και ηλεκτροκίνητη κουρτίνα.

Συστήματα υποστήριξης οδηγού

Το νέο Touareg «θέλει» να είναι ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο και γι αυτό διαθέτει πληθώρα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης / μποτιλιαρίσματος (Traffic Jam Assist) με παραμέτρους ελέγχου διέλευσης από σημεία μειωμένου πλάτους λόγω έργων (Roadwork Lane Assist), ενεργοποιεί τις λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης. Ένα ακόμα σύστημα που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Volkswagen, είναι και το σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision). Τα βασικά συστήματα υποστήριξης είναι τα εξής:

Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης και συστήματα προειδοποίησης

• Υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist) με λειτουργία ελέγχου διέλευσης από δρόμους μειωμένου πλάτους λόγω έργων (Roadwork Lane Assist) - (ημιαυτόνομη οδήγηση για ταχύτητες μέχρι 60χλμ.)

• Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αυτόματης πέδησης σε συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη (City Emergency Braking) και λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring)

• Σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Assist), προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη οχήματος που πρόκειται να διασταυρωθεί στην πορεία του.

• Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist)

• Σύστημα ελέγχου πλευρικής κυκλοφορίας για αλλαγή λωρίδας και για τις στροφές και αποφυγή σύγκρουσης με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι (Side Assist)

Παρκάρισμα και μανούβρες

• Υποβοήθηση αυτόματου παρκαρίσματος με τρέιλερ (Trailer Assist), απαιτείται κοτσαδόρος

• Υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist). Ημιαυτόματη λειτουργία κατά την διαδικασία παρκαρίσματος και κατά την έξοδο από θέση στάθμευσης

Ασφάλεια

• Αυτόματο σύστημα ανάληψης ελέγχου αυτοκινήτου σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Assist), σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται

• Αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Automatic Post-Collision Braking System 2.0). Αυτόματη ακινητοποίηση μετά την αρχική σύγκρουση

• Σύστημα προληπτικών ενεργειών προστασίας επιβατών (Pre-Crash).

Αναγνωρίζει το ενδεχόμενο ατυχήματος και πριν τη σύγκρουση, κλείνει αυτόματα τα τζάμια και την ηλεκτρική ηλιοροφή

Πληροφόρηση και οπτικά μηνύματα

• Προειδοποίηση οδηγού ‘Driver Alert System’ (αναγνωρίζει σημάδια κούρασης και προειδοποιεί τον οδηγό)

• Σύστημα νυχτερινής όρασης ‘Night Vision’ (υποβοήθηση οδήγησης τη νύχτα)

• Κάμερα οπισθοπορείας, και αναγνώριση οδικής σήμανσης (πινακίδες ορίου ταχύτητας, και απαγόρευσης προσπεράσματος)

• Head-up Display στο παρμπρίζ

Κινητήρες V6 και V8 καθώς και ‘Plug-in hybrid’

Αρχικά, στην Ευρώπη, το νέο μοντέλο θα διατίθεται με δύο κινητήρες V6 diesel ισχύος 231 και 286 ίππων. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με κινητήρα V6 βενζίνης (340 ίππων) και V8 turbodiesel (421 ίππων). Οι κινητήρες TDI των 231 και 286 ίππων έχουν ροπή που φτάνει τα 500 και 600Nm αντίστοιχα. Ο βενζινοκινητήρας TSI έχει ροπή που φτάνει τα 450Nm, ενώ ο V8 φτάνει την τιμή των 900Nm.

Η μάρκα πρόκειται να προσφέρει το Touareg με ένα νέο plug-in υβριδικό κινητήρα συνολικής ισχύος 367 ίππων, έκδοση που θα διατίθεται αρχικά στην αγορά της Κίνας. Η ακριβής ημερομηνία παρουσίασης του υβριδικού Touareg στην Ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι ακόμα γνωστή.

Το 3ης γενιάς Touareg συνεχίζει να διαθέτει σαν στάνταρ το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MOTION. Το σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων (με λειτουργία αλλαγών shift by wire και οπτική ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης στον πίνακα οργάνων), και αυτό στο βασικό εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί ροπή μέχρι 1000Nm.

Το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα αναλαμβάνει ένα κεντρικό διαφορικό με χαρακτηριστικά ασύμμετρης κατανομής. Έως και 70% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 80%.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 4 προγραμμάτων κίνησης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του επιλογέα 4MOTION Active Control, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και η επιλογή προγράμματος οδήγησης (Eco, Comfort, Normal & Sport). Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει (ανάλογα με τον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο) τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, τον αυτόματο κλιματισμό, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, την αερανάρτηση, το Adaptive Cruise Control (ACC), καθώς και την απόκριση του γκαζιού.

Πακέτο ‘Off-road’

Τα παραπάνω προαιρετικά προγράμματα του συστήματος του Touareg, διατίθενται σε συνδυασμό με το πακέτο ‘Off-road’. Πέρα από τις επιπλέον επιλογές προγραμμάτων οδήγησης, το πακέτο περιλαμβάνει και μερικά ακόμη χαρακτηριστικά όπως : δύο σημεία για ρυμούλκηση εμπρός, αυξημένης χωρητικότητας ρεζερβουάρ (από 75 σε 90 λίτρα), και ειδική προστασία του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, που αποτελείται από προστατευτική ποδιά για το ψυγείο, προστατευτικό για την 12βολτη μπαταρία, και ενισχυμένη προστασία από πέτρες για το ρεζερβουάρ και ολόκληρο το κάτω μέρος.

Μέγιστη ελκτική ικανότητα 3,5 τόνων και νέου τύπου κοτσαδόρος.

Ανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Το σύστημα ανάρτησης του νέου μοντέλου έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση, όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, διατίθεται και σύστημα αερανάρτησης με ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης. Εντελώς νέο χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος, αποτελεί και η ηλεκτρομηχανική ρύθμιση της σκληρότητας των αντιστρεπτικών, ενώ ακόμα μία εξελιγμένη τεχνολογία είναι και η τετραδιεύθυνση, που κάνει το μεγάλο SUV ιδιάιτερα ευέλικτο.

Εμπρός και πίσω, υπάρχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (πενταπλοί), κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και χάλυβα.

Μία επιπλέον τεχνολογική εξέλιξη είναι και το ενεργητικό σύστημα αντιστρεπτικών δοκών που μέσω ενός ηλεκτρομηχανισμού ελέγχει και σταθεροποιεί την πρόσφυση (σύστημα eAWS).

Για το συντονισμό της λειτουργίας τους φροντίζει μία κεντρική μονάδα ελέγχου, ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ των δύο άκρων της κάθε αντιστρεπτικής παρεμβάλλεται ένα ηλεκτροκινητήρας.

Οι ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές περιορίζουν δραστικά τις κλίσεις του στις στροφές, ενώ σε δρόμους με διαφορετικό οδόστρωμα στη μία πλευρά, βελτιώνεται σημαντικά και η κατευθυντικότητα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται σε διαδρομές εκτός δρόμου, η ηλεκτρομηχανική απεμπλοκή των αντιστρεπτικών παρέχει βελτιωμένη ελευθερία άρθρωσης (‘κρέμασμα’) των τροχών, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλύτερη πρόσφυση.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της 3 ης γενιάς Touareg είναι και το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Χάρη σε αυτήν την τεχνολογία, όλοι οι τροχοί στρίβουν ταυτόχρονα ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Πρακτικά, η τετραδιεύθυνση επηρεάζει σε δύο οδηγικές καταστάσεις: σε ταχύτητες μικρότερες των 37χλμ/ώρα, και σε ταχύτητες πάνω από 37χλμ/ώρα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με λιγότερο από 37χλμ. οι πίσω τροχοί στρίβουν αυτόματα σε γωνία αντίθετη με τους εμπρός. Ειδικά στις μανούβρες, χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης βελτιώνεται κατά 1 μέτρο ο κύκλος στροφής, γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο, (από τα 12,19 στα 11,19 μ.). Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 37χλμ. μόλις ο οδηγός στρίβει προς μία κατεύθυνση, οι πίσω τροχοί στρέφουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς.

Το νέο σύστημα αερανάρτησης διαθέτει σαν στάνταρ, τις επιλογές Normal και Comfort. Εκτός από τις δύο αυτές επιλογές υπάρχουν και τα προγράμματα Off-road (Ανύψωση αμαξώματος κατά 25χλστ.) και Special off-road που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος συνολικά κατά 70χλστ.

Όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120χλμ/ώρα, το σύστημα ανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το αμάξωμα κατά 15 έως 25χλστ. (επίπεδα Low), ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά.

Τέλος, προσφέρεται και η επιλογή επιπέδου Loading (χαμήλωμα κατά 40χλστ.), που βοηθά στο φόρτωμα των αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.

Το σύστημα αερανάρτησης βελτιστοποιεί τις παραμέτρους κίνησης εκτός δρόμου. Οι παράμετροι κίνησης εκτός δρόμου εξαρτώνται από την ανάρτηση.

Η μέγιστη ικανότητα αναρρίχησης (60%) και παράλληλης κίνησης σε πλαγιά (35 μοίρες) παραμένουν ίδιες τόσο για την συμβατική όσο και για την αερανάρτηση. Εντούτοις, οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης αυξάνονται από 25 έως και 31 μοίρες, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αερανάρτηση. Η γωνία ράμπας αυξάνεται και αυτή: από 18,5 έως και 25 μοίρες. Καθώς με την αερανάρτηση, αυξάνεται και η απόσταση από το έδαφος, αυξάνεται και η ικανότητα διάβασης νερού (από 490 σε 570χλστ.). Η χειροκίνητη επιλογή των επιπέδων της αερανάρτησης, γίνεται με τη βοήθεια περιστροφικού / πιεστικού διακόπτη, στην κεντρική κονσόλα.