«Δεν θα υποχωρήσουμε επί του ανοίγματος στον ανταγωνισμό»
Ότι η απεργία της SNCF (εταιρεία των Γαλλικών Σιδηροδρόμων) θα συνεχισθεί μετά τη συνάντησή τους με τον πρωθυπουργό της Γαλλίας Εντουάρ Φιλίπ για πρώτη φορά από την έναρξη της απεργιακής κινητοποίησης προειδοποίησαν σήμερα τα συνδικάτα των γάλλων σιδηροδρομικών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του AFP που αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, απέναντι στην αμετακίνητη θέση της κυβέρνησης, που επιμένει να θέλει να συζητήσει το θέμα του χρέους της SNCF χωρίς να αγγίξει τη μεταρρύθμισή της, οι εκπρόσωποι των συνδικάτων αποφάσισαν τη διατήρηση του status quo.
«Για μας, η απεργία συνεχίζεται», δήλωσε ο Λοράν Μπρεν, της CGT Cheminots, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον γάλλο πρωθυπουργό, τη στιγμή που θα αρχίσει το βράδυ η τέταρτη 48ωρη απεργία στους γαλλικούς σιδηροδρόμους.
«Βγαίνουμε αποφασισμένοι για να συνεχίσουμε αφού ο πρωθυπουργός δεν είπε κάτι άλλο από αυτό που θα είχε πει πριν πάμε», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας της CGT Φιλίπ Μαρτινέζ.
«Δεν τίθεται θέμα διακοπής. Συνεχίζουμε», δήλωσε επίσης ο Ντιντιέ Ομπέρ, γενικός γραμματέας της CFDT Cheminots.
Περιθώριο για συνομιλίες βλέπει η CFDT
«Συναντήσαμε έναν πρωθυπουργό πολύ αποφασισμένο ως προς τους κύριους άξονες, αλλά, πίσω από αυτό, έτοιμο να ξεκινήσει συνομιλίες για θέματα που μας φαίνονται σημαντικά, όπως το νέο κοινωνικό πλαίσιο των νεοπροσλαμβανόμενων σιδηροδρομικών, όπως το χρέος, η συνέχιση της χρηματοδότησης των σιδηροδρομικών υποδομών», πρόσθεσε ωστόσο ο εκπρόσωπος του μεταρρυθμιστικού συνδικάτου.
Ο γενικός γραμματέας της CFDT Λοράν Μπερζέ αναφέρθηκε επίσης σε μία «δεύτερη φάση» στην οποία θα είναι δυνατή « η διατύπωση προτάσεων πριν από τη συζήτηση (της μεταρρύθμισης) στη Γερουσία, μέσω τροπολογιών». Η έναρξη της συζήτησης για τη μεταρρύθμιση της SNCF στη Γερουσία θα ξεκινήσει στις 23 Μαΐου.
Οι σιδηροδρομικοί διαμαρτύρονται εδώ και έναν μήνα για πολλές από τις μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ανάμεσα στις οποίες και ο τερματισμός του ειδικού εργασιακού καθεστώτος που απολαμβάνουν οι σιδηροδρομικοί.
Η κυβέρνηση επιμένει στον αναγκαίο χαρακτήρα της μεταρρύθμισης, η οποία έχει εγκριθεί σε πρώτη ανάγνωση από την Γαλλική Εθνοσυνέλευση, για τη βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας εν όψει της προοπτικής ανοίγματος στον ανταγωνισμό.
«Δεν θα υποχωρήσουμε επί του ανοίγματος στον ανταγωνισμό, δεν θα υποχωρήσουμε επί της αναδιοργάνωσης της εταιρίας και επί της κατάργησης του ειδικού εργασιακού καθεστώτος» των σιδηροδρομικών, συνεχίζει να επαναλαμβάνει ο Εντουάρ Φιλίπ, ο οποίος θα συναντήσει εντός της ημέρας την διεύθυνση της SNCF, ενώσεις επιβατών και εκπροσώπους περιοχών.
Τα συνδικάτα έχουν υποσχεθεί μία ημέρα χωρίς σιδηρόδρομο για τις 14 Μαΐου σε περίπτωση ναυαγίου των συνομιλιών.
Η αντιπαράθεση με τους συνδικαλιστές της αεροπορικής εταιρίας Air France απασχολεί επίσης την κυβέρνηση. Η εταιρεία, ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας παραιτήθηκε την Παρασκευή, μετρά 14 ημέρες απεργίας, με μισθολογικές απαιτήσεις, από τον Φεβρουάριο και αύριο θα είναι η 15η.
Αν και η κυκλοφορία των αεροπλάνων βελτιώνεται, με το 85% των πτήσεων να διαφυλάσσεται σήμερα, το μέλλον φαίνεται αβέβαιο. Η εταιρεία, η μετοχή της οποίας έχασε το 13% της αξίας της σήμερα το πρωί, προβλέπει την πραγματοποίηση του 80% των αυριανών πτήσεων.