Στο μικροσκόπιο του φορολογικού ελέγχου τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Σχέδιο απόβασης στο διαδίκτυο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter εκπονεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος» στο πλαίσιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, έχει αρχίσει να καταγράφει πρακτικές που θα τεθούν στο μικροσκόπιο του φορολογικού ελέγχου σύντομα.
Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι αυξάνεται ραγδαία η διακίνηση περιεχομένου στα μέσα που αποτελεί κεκαλυμμένη επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ εμφανής είναι και η χρήση τους για επίδειξη πλούτου.
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής προανήγγειλε ότι οι έλεγχοι μέσω του διαδικτύου θα επεκταθούν.
Οι έλεγχοι αφορούν:
- Προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Ουσιαστικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται εμμέσως ως διαφημιστικοί κόμβοι για τη διάθεση κυρίως ρούχων, προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης. Πρόκειται για τη νέα εξελιγμένη μορφή παρεμπορίου χωρίς παραστατικά και χωρίς να λαμβάνει το Δημόσιο τους προβλεπόμενους φόρους.
- Έμμεση διαφήμιση προϊόντων από επώνυμους χωρίς να δηλώνονται οι αμοιβές στην Εφορία
- Χρήση των μέσων για τον εντοπισμό των φορολογούμενων που ενώ φαίνεται να κάνουν πολυτελή ζωή, οι φορολογικές τους δηλώσεις είναι «φτωχές».
- Στο στόχαστρο βρίσκονται επιχειρηματίες αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες σε κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, όπως γιατροί και δικηγόροι.