Η Σίε Τσιόνγκ βγάζει από την αφάνεια ένα χωριό και το κάνει πόλο έλξης για τους τουρίστες
Λευκό τόφου. Εντονα αρωματισμένο τόφου. Τηγανητό τόφου. Σε μια αγροτική οικογενειακή φάρμα στο χωριό Ζαϊμπάο της νοτιοδυτικής επαρχίας Γουιτζόου, πολλά πιάτα φτιαγμένα από αυτό το παράγωγο σόγιας δίνουν την ευκαιρία για ένα μεγάλο «τσιμπούσι από τόφου».
Στη μέση των τραπεζιών στέκεται η Σίε Τσιόνγκ, γνωστή στην περιοχή ως «Θεά του Τόφου». Ντυμένη με την παραδοσιακή στολή της μειονότητας Τουτσία παρουσιάζει μοναδικής νοστιμιάς σπεσιαλιτέ με κύριο συστατικό το τόφου σε ετερόκλητους τουρίστες που κάνουν ουρά για να τσιμπολογήσουν αυτές τις νοστιμιές.
«Το χωριό Ζαϊμπάο βρίσκεται πολύ κοντά στο διάσημο βουνό των Βουδιστών, το Βουνό Φαντζίνγκ, το οποίο έχει πολύ, πολύ καθαρό περιβάλλον» λέει η Σίε και προσθέτει: «Τα φασόλια και τα φύλλα σόγιας που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή του τόφου σε αυτό το περιβάλλον, δίνουν μία εξαιρετική υφή».
Το Βουνό Φαντζίνγκ είναι ένας πολύ δημοφιλής τουριστικός οδηγός στο Γκουιτζόου, ο οποίος προσελκύει μεγάλο αριθμό τουριστών καθ 'όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ωστόσο το χωριό μέχρι πρόσφατα ήταν σχετικά άγνωστο.
Η 28χρονη Σίε Τσιόνγκ είναι υπάλληλος στον οργανισμό τουρισμού στην κομητεία Τσιανγκόου, στην οποία υπάγεται το Ζαϊμπάο. Τον περασμένο Απρίλιο της ανατέθηκε από την τοπική κυβέρνηση να παραμείνει 18 μήνες στο Ζαϊμπάο, προκειμένου να συμβάλει στο εθνικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της φτώχειας. Στο χωριό Ζαϊμπάο κατοικούν 2.086 άνθρωποι, οι περισσότεροι από την μειονότητα Τουτζία, ενώ 177 ζουν σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας.
« Όταν ήρθα για πρώτη φορά εδώ δεν γνώριζα τις τοπικές συνήθειες, οπότε έπρεπε να ακολουθώ τους τοπικούς αξιωματούχους και να πηγαίνω πόρτα-πόρτα για να γνωρίσω τους ανθρώπους και τις συνθήκες διαβίωσής τους» λέει η Σίε.
Η 28χρονη διαπίστωσε οτι το τόφου που έφτιαχναν οι ντόπιοι ήταν πολύ γευστικό, αλλά δεν προωθείτο και δεν διαφημίζετο με τον κατάλληλο τρόπο.
« Θα μπορούσαν να παρασκευάσουν διαφορετικά πιάτα με τόφου, καθώς όμως δεν ήξεραν πως να τα προωθήσουν το χωριό προσήλκυε ελάχιστους επισκέπτες» προσθέτει η Σίε. Ετσι αποφάσισε να βοηθήσει η ίδια στη διαφήμιση των πιάτων.
Οντας απόφοιτη του Yunnan Normal University, η Σίε δούλευε παλαιότερα ως πωλήτρια σε μία εταιρία παρέχοντας τις εμπειρίες της στο μάρκετινγκ.
«Σκέφθηκα, είπε, οτι θα βοηθούσε πραγματικά να φοράω την τοπική ενδυμασία και να διαφημίζω τις τοπικές σπεσιαλιτέ».
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους πόσταρε την φωτογραφία της στην εφαρμογή γρήγορων μηνυμάτων WeChat ενώ παρουσίαζε τις σπεσιαλιτές του Ζαϊμπάο. Με την όμορφη εμφάνισή της και τα συγκινητικά λόγια που χρησιμοποίησε, η φωτογραφία έγινε σε χρόνο ρεκό viral αποσπώντας δεκάδες like. Η «Θεά του Τόφου» άρχισε από τότε να προωθεί το εκπληκτικό περιβάλλον και τα τρόφιμα του Ζαϊμπάο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στις ιστοσελίδες on line αγορών. Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους πραγματοποιήθηκε το πρώτο φεστιβάλ τόφου στο χωριό. Μέσα μαζικής ενημέρωσης, ακόμη και τραγουδιστές της ποπ προσκλήθηκαν να βοηθήσουν στην εκδήλωση, η οποία προσέλκυσε πλήθος κόσμου.
Χάρη στη δημοσιότητα που έφερε η Σίε, οι ντόπιοι είδαν να ανθίζουν οι επιχειρήσεις με αντικείμενο το τόφου. Ο 24χρονος Τσεν Γιανγκ έχει μία φάρμα στο Ζαϊμπάο και πουλάει τόφου. Πέρυσι τα κέρδη της επιχείρησής του υπερέβησαν τα 200.000 γιουάν (30.000 δολάρια).
« Τα κέρδη από την φάρμα και τις πωλήσεις ψημένων τόφου με βοήθησαν να χτίσω ένω καινούργιο σπίτι και να αγοράσω ένα νέο αυτοκίνητο. Η ζωή τώρα είναι πολύ καλύτερη», λέει ο Τσεν.
Η Λι Μιχουά, υπεύθυνη για τις γυναικείες υποθέσεις στο χωριό, δεν είχε τολμήσει ποτέ στο παρελθόν να τραγουδήσει μπροστά σε τουρίστες. Με την ενθάρρυνση όμως της Σίε άρχισε να τραγουδά ποπ τραγούδια με αλλαγμένα λόγια για να επαινεί το χωριό Ζαϊμπάο.
Με την βοήθεια της Σίε οι ντόπιοι αξιωματούχοι πήραν δάνειο, ύψους 170.000 γιουάν, για την κατασκευή ενός μεγάλου ντόπιου εστιατορίου το οποίο άνοιξε τον προηγούμενο Ιούνιο και σερβίρει στους τουρίστες μενού με κύριο συστατικό το τόφου.
« Με τα κέρδη από το εστιατόριο θα φτιάξουμε από την αρχή έναν εγκαταλελειμμένο κήπο δίπλα στο εστιατόριο για να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες» λέει η Σίε.