Μια φωτογραφία του Αμερικανού φωτογράφου Τζον Στανμέγερ του φωτογραφικού πρακτορείου VII Photo Agency για λογαριασμό του περιοδικού "National Geographic", που εικονίζει Αφρικανούς μετανάστες να στέκονται το βράδυ στην ακτή της Πόλης του Τζιμπουτί κρατώντας ψηλά τα κινητά τηλέφωνά τους με τις φωτεινές οθόνες για να πιάσουν ένα ασθενές σήμα, κέρδισε σήμερα το βραβείο World Press Photo, στο μεγαλύτερο διαγωνισμό φωτογραφίας παγκοσμίως
Οι σιλουέτες των ανθρώπων, που κοιτούν προς τη θάλασσα, φαίνονται να τεντώνονται για να πιάσουν ένα φθηνότερο σήμα κινητής τηλεφωνίας προερχόμενο από τη γειτονική Σομαλία, ελπίζοντας να καταφέρουν να μιλήσουν με συγγενείς τους στο εξωτερικό.
"Τόσες και τόσες φωτογραφίες μεταναστών τους δείχνουν κουρελιάρηδες και αξιολύπητους ... όμως αυτή η φωτογραφία δεν είναι τόσο ρομαντική, όσο τους προσδίδει αξιοπρέπεια", δήλωσε η Σούζαν Λίνφιλντ, μέλος της επιτροπής του βραβείου.
"Είναι μια φωτογραφία που είναι συνδεδεμένη με τόσες άλλες ιστορίες-ανοίγει συζητήσεις σχετικά με την τεχνολογία, την παγκοσμιοποίηση, τη μετανάστευση, τη φτώχεια, την απελπισία, την αποξένωση, την ανθρωπότητα. Είναι μια πολύ εξελιγμένη, έντονα διαφοροποιημένη εικόνα. Είναι τόσο διακριτική όσο χρειάζεται, τόσο ποιητική, μεταφέροντας παράλληλα βαθιά νοήματα για τα σοβαρα ζητήματα πουα απασχολούν σήμερα τον κόσμο", δήλωσε η Τζούλιαν Εντελστέιν, επίσης μέλος της κριτικής επιτροπής.
Ο φωτογράφος του πρακτορείου Ρόιτερς Γκόραν Τομάσεβιτς, από τη Σερβία, κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία του φωτορεπορτάζ για μια δραματική σειρά φωτογραφιών από τη Συρία η οποία εικονίζει μια επίθεση ανταρτών εναντίον κυβερνητικού σημείου ελέγχου.
Ο Γάλλος Φιλίπ Λοπέζ του Γαλλικού Πρακτορείου κέρδισε στην κατηγορία της μεμονωμένης ειδησεογραφικής φωτογραφίας με μια φωτογραφία επιζώντων του τυφώνα στην Τολόζα των Φιλιππινών, οι οποίοι μεταφέρουν θρησκευτικές εικόνες μπροστά από ερείπια.
Ο Νοτιοαφρικανός Μπρεντ Στίρτον του πρακτορείου Getty επικράτησε στην κατηγορία των σκηνοθετημένων πορτρέτων με μια φωτογραφία πέντε τυφλών αλμπίνων παιδιών από τη Δυτική Βεγγάλη της Ινδίας. Ντυμένα με ίδια ροζ πουκάμισα και μπλε παντελόνια, μοιάζουν να κοιτάζουν ψυχρά την κάμερα.