Η Toyota φιλοδοξεί να μετατρέψει τα οχήματα κυψελών καυσίμου από καταναλωτές ενέργειας (energy users) σε παραγωγούς ενέργειας
Τα οχήματα κυψελών καυσίμου συχνά χαρακτηρίζονται ως τα απόλυτα οικολογικά αυτοκίνητα. Αλλά σε ένα μέλλον όπου τα οχήματα κυψελών καυσίμου αφθονούν, τα αυτοκίνητα δεν θα είναι μόνο καταναλωτές ενέργειας (energy users). Στόχος της Toyota είναι να τους προσθέσει ένα νέο ρόλο, μετατρέποντας τα οχήματα κυψελών καυσίμου από καταναλωτές ενέργειας (energy users) σε παραγωγούς ενέργειας (energy makers).
Αυτά τα οχήματα μηδενικών ρύπων όχι μόνο θα μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αλλά θα μπορούν να παράγουν και να παρέχουν ενέργεια. Το FCV Plus είναι ένα όχημα κυψελών καυσίμου που πέτυχε αυτή τη μεταμόρφωση και μπορεί να συμβάλλει στην κοινωνία σαν στοιχείο της υποδομής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Τριπλός ρόλος
Η χρήση του οχήματος για τη μετατροπή καθαρού υδρογόνου σε ηλεκτρισμό, μπορεί να προστατεύσει το περιβάλλον και να συμβάλλει δραστικά στην αντιμετώπιση θεμάτων ενεργειακής ασφάλειας:
- Παραγωγή ηλεκτρισμού από υδρογόνο
Εκτός του ότι έχει υδρογόνο στο δικό του ρεζερβουάρ, το FCV Plus μπορεί επίσης να παράγει ηλεκτρισμό απευθείας από το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο εκτός του οχήματος. Επομένως, το όχημα μεταμορφώνεται σε σταθερή πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για χρήση εντός ή εκτός σπιτιού.
- Κοινοχρησία παραγόμενου ηλεκτρισμού
Όταν είναι σταθμευμένο, το FCV Plus μπορεί να προσφέρει την ηλεκτρική ενέργεια που έχει αποθηκευμένα σε άλλα αυτοκίνητα και ηλεκτρικά δίκτυα αποτελώντας ουσιαστικά ένα τμήμα της τοπικής υποδομής.
- Υποστήριξη παραγωγής ηλεκτρισμού στο μέλλον
Εκτός από τη χρήση της σε ένα αυτοκίνητο, η συστοιχία κυψέλης καυσίμου μπορεί να αφαιρείται και να επαναχρησιμοποιείται σαν μία συσκευή παραγωγής ηλεκτρισμού, υπερβαίνοντας τις παραδοσιακές λειτουργίες των αυτοκινήτων. Εάν υπήρχε δυνατότητα ευέλικτης εφαρμογής σε όλο τον κόσμο, οι συστοιχίες αυτές θα μπορούσαν να συμβάλλουν σημαντικά στις τοπικές κοινότητες.
Όχημα πόλης
Η σμίκρυνση της συστοιχίας κυψέλης καυσίμου του FCV Plus και άλλων εξαρτημάτων του συστήματος βοήθησε στη δημιουργία ενός ελαφρού και συμπαγούς οχήματος, που είναι ιδανικό για την πόλη. Η οικονομία καυσίμου είναι βελτιωμένη λόγω της προηγμένης αεροδυναμικής του κάτω τμήματος του οχήματος. Ενσωματωμένα πάνελ ασύρματης φόρτισης μπαταρίας, που καλύπτουν τους πίσω τροχούς και το κάτω μέρος του πατώματος μπροστά, επιτρέπουν την ευφυή εξωτερική φόρτιση άλλων οχημάτων ή υποδομών.
Λέξεις και σύμβολα μπορούν να εμφανίζονται στο εμπρός και πίσω παρμπρίζ ώστε να μπορούν οι χρήστες να αναγνωρίζουν την κατάσταση του οχήματος.
Τα εξαρτήματα κίνησης έχουν μικρύνει και τοποθετούνται στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου σε μία διάταξη που μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο. Η μικρή συστοιχία κυψέλης καυσίμου τοποθετείται ανάμεσα στους εμπρός τροχούς, ενώ το ρεζερβουάρ υδρογόνου βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα. H χρήση ανεξάρτητων ενσωματωμένων μοτέρ και στους τέσσερις τροχούς, επιτρέπει στο FCV Plus το συνολικό μήκος ενός συμπαγούς αυτοκινήτου και το εσωτερικό ενός μεγάλου sedan. Συγκεντρώνοντας λειτουργικά τμήματα στο εμπρός και πίσω τμήμα του οχήματος, αυτή η επόμενη γενιά οχήματος κυψελών καυσίμου δημιουργεί μία βέλτιστη ισορροπία βάρους και άριστης σφαιρικής ορατότητας.
Στον εσωτερικό εξοπλισμό και τα καθίσματα έχουν εφαρμοστεί οι ίδιες προηγμένες τεχνικές τρισδιάστατης επεξεργασίας που διαμορφώνουν μία εξαιρετικά ελαφριά και άκαμπτη δομή οχήματος.